zaterdag 22 februari 2020

Parijs 22 februari

Paul wilde wat dingen bepraten met onze contactpersoon op het verhuurbureau, want inmiddels is gebleken dat dit appartement helemaal niet verbouwd gaat worden, maar dat er op 12 april andere mensen in komen...
Dus gingen wij vanmorgen met de metro naar Place Victor Hugo.
 En terwijl Paul naar het verhuurbureau ging, liep ik alvast naar het park op Avenu Foch om 2 caches te zoeken.
En daar was het ineens helemaal lente




 Helaas was het schema van onze contactpersoon omgedraaid en bleek hij er vanmorgen niet te zijn, dus kwam Paul ook naar het park en liepen we samen naar de Arc de Triomphe.
 Voor een Adventure Lab cache (dat is een nieuwe soort cache) moesten we daar ook nog een vraag beantwoorden, dus zijn we nog even onder de Arc geweest en keken we ook nog even bij het graf van de onbekende soldaat, waar nu allemaal bloemen omheen lagen.
 We wandelden over Avenue Friedland naar Jardin de l'Hotel Salomon de Rothschild.
Dit was een heel mooi plekje waar we onze lunch gegeten hebben.
 Hier stonden een grotere variant sneeuwklokjes.
 Toen we verder liepen zagen we deze prachtige deurknop bij een apotheek.
 Ik had net gezegd dat het toch eigenlijk wel eens hoog tijd werd dat we een invader zouden zien en een paar minuten later liepen we recht tegen deze aan.
 Inmiddels was het hoog tijd geworden voor weer een pauze en daarom gingen we koffie drinken bij Starbucks.
 Toen we weer buiten kwamen zag ik weer een invader. Net waren we er onder langs gelopen, dus hadden we hem gemist, maar gelukkig viel nu mijn oog erop.
Een stukje verderop zagen we de derde en laatste invader van vandaag.
We kwamen weer langs heel veel mooie gebouwen
Deze poort staat voor een heel klein straatje dat uitkomt op Parc Monceau
Het park is niet heel groot, maar wel mooi en leuk om doorheen te wandelen.
Tulpen, ja die hadden we nog net niet gezien vandaag; dat zeg ik: lente!
Her en der in het park stonden allerlei bouwstijlen, zoals deze Romeinse colonnade,
een Japanse pagode
en een Egyptische piramide.
We konden er niet dichterbij komen omdat dit stukje van het park afgezet was, maar dit is de dikste en oudste boom van het park.
Ook hier hebben we een poos op een bankje gezeten.
Omdat we niet echt heel ver vanaf het verhuurbureau waren wilde Paul er nog even naar toe gaan.
Hij dacht dat we nog maar een kilometer of vier gelopen hadden, maar het bleek al 7,5 te zijn en daarom besloten we dat hij naar het bureau ging en ik naar huis.
Op Monceau namen we allebei een metro de andere kant op, maar omdat ze tegelijk aankwamen kon ik vanuit mijn metro een foto maken van Paul in de andere :-)
Thuis ben ik alvast caches gaan loggen en foto's uitzoeken en toen kwam Paul ook weer thuis.
Vanavond zijn we nog naar Chipotle gelopen en toen stond er toch weer 10,75 km op de teller, maar ook nu heb ik nauwelijks last.
Het was weer een hele gezellige dag.

4 opmerkingen:

Bertiebo zei

Oke het is geen London,maar toch wel super hè. Ik vind Parijs altijd het mooist in de lente

Jolande zei

Nee het is geen London, maar helemaal niet slecht om te wonen als het niet in London kan.
Ik vind alle jaargetijden wel wat hebben, maar vind het ook wel heel leuk dat we hier de lente zullen blijven.

Margriet zei

Lente lijkt me een heerlijke tijd om in Parijs te zijn. Hier bloeien de lentebloemen ook al weer uitbundig. Wat is er toch met de winter gebeurd?

Jolande zei

Die hebben ze volgens mij helemaal overgeslagen :-(