maandag 3 februari 2020

Parijs 3 februari

Vandaag heb ik rustig in huis rondgerommeld, wat gewassen, gestreken en geknutseld.
Paul kwam tussen de middag thuis lunchen en die stelde voor om vanavond balletjes te gaan eten bij Ikea, dus  dat hebben we gedaan.
En ja hoor, we waren nog maar net de hoek om of het was alweer feest: de demonstratie van de dag was op weg naar Place Vendôme, maar dat was helemaal afgesloten.
 Deze hadden rookbommetjes of wat het dan ook waren, het stonk in ieder geval vreselijk en de straat waar wij doorheen moesten leek wel in de mist gehuld van alle rook.
 Na het eten keken we natuurlijk nog even wat rond bij Ikea
Omdat we niet wisten of de demonstranten al weg zouden zijn, zijn we via de andere kant terug gelopen.
Onderweg zagen we een etalage met een soort poppetje van huisjes, die open en dicht gingen.

 En ik zag nog twee mooie deurknoppen. Het omega teken bij een winkel met horloges
 en een ring op de deur van een juwelierszaak.
We zijn nog even langs de Monoprix gegaan en dat was mijn wandeling voor vandaag,

2 opmerkingen:

trompke zei

Geeft wel veel onrust lijkt me, die demonstraties.
Moet ook maar eens balletjes eten bij de Ikea...

Jolande zei

Ik dacht dat het in Belgie erg was, maar daar zal ik nooit meer wat over zeggen :-)
Hier lijkt het wel de nationale volkssport, er is iedere dag wel ergens wat, volgens mij heeft het dan ook geen enkel effekt meer.