zaterdag 22 augustus 2020

Lockdown dag 154

Het was 23 graden, geen regen en geen verstopte toiletten, dus Paul en ik gingen vandaag lekker cachen.
We gingen naar Mont Saint-Guibert, waar we vandaag eens niet bij de kerk parkeerden, maar op een parkeerterreintje midden in het dorp.
Vanuit de auto zag ik een esdoorn, waaraan hele trossen met 'helicoptertjes' hingen.
 Dit dorp wordt niet voor niets Mont SG genoemd, want we hebben hier en daar echt behoorlijk moeten trappen om boven te komen.
Vanaf het viaduct over het spoor hadden we het eerste mooie uitzicht.
 Aan de andere kant zag ik deze graffiti die me aan Halloween deed denken.
 Buiten het dorp kwamen we bij een kleine, maar leuke rotonde, waar vogelhuisjes stonden;
Hier reden we de velden in.
 Ergens midden in die velden was een klein stukje van misschien 100 meter bos, dat verwacht je helemaal niet.
 Daarna ging de weg weer verder door de velden. In de verte zagen we een zandafgraving.
 We kwamen weer terug in de bewoonde wereld
 en reden tegen het station aan.
Hier waren we vanmorgen al geweest en omdat daar volop vrije parkeerplaatsen waren hebben we erover gedacht om hier te parkeren, maar we zijn toch maar naar het begin van de cacheserie gereden.
Aan de overkant was een banketbakker/tearoom, maar die hebben we toch maar overgeslagen :-(
Niet alleen wij moesten af en toe omhoog, ook de trein ging hier een heel stuk de hoogte in en wij moesten door de hele smalle tunnel fietsen om hier uit te komen.
 Het is toch net buitenland :-)
 Ook hier moesten we weer een heel stuk klimmen.
De lange muur hoort bij Chateaux de Bierbais; een kasteel in privébezit en alhoewel we een groot stuk om het terrein heen reden hebben we het kasteel nergens gezien.
 De tocht bracht ons in de velden aan de andere kant van het dorp, waar we ook weer een mooi uitzicht hadden.
 Het waaide de hele dag al behoorlijk, maar nu begon de lucht ook nog eens donker te worden, maar gelukkig kwamen we alweer in de buurt van de auto.
 Deze foto maakte ik op de laatste plek waar we een cache zochten.
 Om bij de auto te komen moesten we weer behoorlijk klimmen en dan ben ik toch wel heel erg blij met mijn elektrische fiets.
Op het moment dat we het parkeerterrein afreden begon het te spetteren, wij hebben de hele tocht geen drup regen gezien, de weergoden hebben echt gewacht tot wij klaar waren.
Mont Saint Guibert en omgeving vonden wij ook weer erg mooi en het was heerlijk om na die hitte van de afgelopen dagen in normale temperatuur te kunnen fietsen.

Thuis gekomen ben ik gelijk aan het eten begonnen, lekker makkelijk maisbrood met sla.
Halverwege het journaal kwam Delhaize en gingen we buiten de boodschappen wassen.
En nu ga ik eens nadenken wat ik de komende week met 4 bussels (bossen) prei zal gaan doen.
Julian heeft 4 bussels aangeklikt i.p.v. 4 losse preien whahaha en nee, ik ga er geen jam van maken lol

2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Mooi zeg, daar. Mooie foto's ook. Ik ben benieuwd naar je prei-variaties

Margriet zei

Mooie omgeving! 4 bossen prei hahahahaha. Preisoep is lekker!