dinsdag 25 augustus 2020

Lockdown dag 157

We hadden een mailtje gekregen over hoe onze nieuwe dekbedden bevielen, tja, door de hitte waren we er nog niet aan toegekomen om die uit te testen.
Gisteren hebben we ze tevoorschijn gehaald en het zomergedeelte op bed gelegd en daar hebben we vannacht echt heerlijk onder geslapen.

Ik heb vandaag het grootste gedeelte van de dag in de keuken doorgebracht.
Bij het bestellen van de boodschappen had ik niet op zoveel prei gerekend, dus heb ik ook nog andere groenten die op moeten, dus vanavond geen prei, maar snijboontjes en ik begon mijn keukendag met die te snijden.
 In de serie jam had ik nog geen pruimenjam en daar had ik dus pruimen voor gekocht, die heb ik allemaal schoon gemaakt, klein gesneden en er heerlijke jam van gekookt.
 Toen we bosbessen bestelde was het 1+1 gratis, dus ik dacht laat ik nog wat bossenjam koken nu ik toch bezig ben.
 En daarna was ik niet meer te houden, ik had was bosbessen apart gehouden en daar heb ik bosbessen muffins mee gemaakt.
Op de foto zien ze er lichter uit dan in het echt, ze zijn heel goed gelukt en ze smaken zó lekker!
De halve keuken stond op z'n kop en voordat ik verder ging heb ik eerst maar eens de spullen die niet in de vaatwasser kunnen afgewassen.
 Toen was het alweer tijd om fruitsalade te maken en te eten.
 De buren hebben courgettes in de tuin en daar had ik er vorige week 2 grote van gekregen.
Mijn plan was om die voor avondeten te gebruiken, maar de prei....dus omdat ik ze wel wil gebruiken voor ze slecht worden en het nu ook wel soepweer aan het worden is, heb ik er soep van gemaakt: smaakte ook heerlijk.
En toen moest er natuurlijk ook nog gekookt worden voor het avondeten, gelukkig waren de boontjes al gesneden :-)
Nou en toen had ik de keuken wel genoeg gezien voor vandaag en ben ik Lucifer season 5 par 1 verder gaan kijken en de dag is weer om voor ik er erg in had.

1 opmerking:

Margriet zei

Wat een gekokkerel! De koekjes zien er heerlijk uit.