dinsdag 11 augustus 2020

Lockown dag 143

Het was vannacht zo ontzettend warm dat ik tenslotte mijn dekbed maar weggelegd heb en onder een vodje (dekbedhoe) ben gaan liggen.
Nu slaap ik het beste met veel gewicht op me en onder een vodje slaap ik nauwelijks, dus je kon me opvegen vanmorgen.
Maar de post bracht vandaag nieuwe dekbedden, dus als het koeler is zal dat vast heerlijk slapen.
 Ik kwam vandaag niet verder dan dom Youtube filmpjes kijken en salade maken voor het avondeten.
 Na het eten kwamen we erachter dat het melkbakje van het koffiezetapparaat opgevallen was en de hele koelkast onder de melk gelopen was, dus konden we de koelkast schoonmaken.
Het was wel lekker met mijn hoofd erin, maar daarna kon je me uitwringen van het zweet.
Het werd steeds benauwder en weer zaten we net aan de rand van een onweersgebied en kregen we gelukkig weer wat regen.
 Mandu wist niet waar hij naar toe zou vluchten, hij is zo bang en dat is zo zielig.
En nu hebben we alles open om de boel zoveel mogelijk af te laten koelen en zitten we 'heerlijk' in de stank van rook, want een van de buren heeft de open haard aan...volgens mij moet je, als je met dit weer een open haard stookt toch wel echt gesmolten hersens hebben (of geen hersens) bah.
Maar het koelt af en omdat er morgen weer een dag van 34 graden voorspeld is, is elke graad die we nu kunnen koelen meegenomen.

1 opmerking:

Margriet zei

Ach, wat zielig voor Mandu.
Ik sliep niet eens onder een vodje, maar je hebt gelijk, het slaapt fijner met wat gewicht op je.