donderdag 27 augustus 2020

Lockdown dag 159

Toen ik gisteravond de ovenschotel stond te maken, heb ik gelijk een kop soep opgewarmd en daar vlug een lepel Philadelphia doorheen geroerd.
Dat is helemaal verkeerd gevallen en vannacht kon ik niet slapen, maar gelukkig hoefde ik niet te spugen.
Ik was dus behoorlijk moe vanmorgen, maar ben toch maar aan de slag gegaan in de waskamer, waar nog van alles stond van voor de hittegolf.
Zo stond er nog een zak met flesjes nagellak die Jasmine mee had gegeven zodat ik kon kijken of ik die nog ergens voor wilde gebruiken.
 Jasmine gebruikt zo'n flesje 2 keer en doet het dan weg, ik hou niet van nagellak, het is toch altijd na 5 minuten beschadigd, maar ik heb de flesjes toch even bekeken en toen mijn nagels in 10 verschillende kleurtjes gelakt.
Ik appte een foto naar Jasmine en Julian gaf als commentaar dat het er helemaal niet uit zag en dat het leek of een klein kind bezig was geweest ROFLOL

 Tussen de middag aten we bagels en toen ik daar Philadelphia op wilde smeren zag ik dat die beschimmeld was...nou toen wist ik gelijk hoe het kwam dat ik vannacht zo misselijk was.
Na de lunch zijn Paul en ik een wandeling in het bos achter ons huis gaan maken.
 Alle bramen zijn ook helemaal verdroogd, maar deze tak lijkt aan de hitte ontsnapt te zijn.
 De bosbessenstruiken waren ook om te huilen.
 Het bos rook zo heerlijk na de regenbuien en we hadden het erover dat er binnenkort wel paddenstoelen zouden komen.
Dat hadden we nog maar net gezegd of we zagen dit mooie elfenbankje.
 De hele wandeling hebben we weer geen mens gezien en hadden we het bos helemaal voor onszelf.
 We hebben een hele poos staan kijken naar een klein lila kleurig vlindertje dat maar rond ons bleef fladderen.  Toen hij eenmaal ging zitten heb ik van een afstand deze foto kunnen maken.
Thuis heb ik opgezocht wat voor vlinder het is en het is een dwerkblauwtje.

En in het kader van de digi recorder leger maken heb ik vanavond de film Victoria & Abdul gekeken.

2 opmerkingen:

Margriet zei

Wat een pech met die Philadelphia. Ik vind nagellak helemaal niks, veel te veel gedoe en het raakt heel snel beschadigd, bij mij tenminste wel.

Jolande zei

Ik hou ook niet van nagellak, het zit er nog geen 5 minuten op of het is al beschadigd.