zondag 6 september 2020

Lockdown dag 168 deel 2 - Pitet

Toen we terug waren bij de auto en ik de fruitsalade uit de koelbox haalde zag ik dat er maar 2 bakjes waren en het derde bakje, met ons avondeten ontbrak...oeps.
Ik ben absoluut geen ochtendmens en werk volledig op automatische piloot en had me nu ook geconcentreerd op het maken van de fruitsalade en was totaal vergeten om de gisteravond gemaakte salade uit de koelkast te halen.
Paul had er ook geen seconde aan gedacht, dus jammer maar helaas geen avondeten voor een picknick.
We besloten om dan maar niet verder langs de Maas te rijden, maar terug richten huis te gaan en dan onderweg caches te zoeken.
De eerste cache bracht ons in Vinalmont bij een Maria beeldje.
 Het lag aan de rand van het dorp en erachter hadden we uitzicht op de velden met heel veel windmolens.
We reden weer door en ik keek op de geocaching kaart naar caches waar we langs zouden komen en zag een serie van 10 in het dorpje Pitet.
We dachten dat we die nog wel konden en dan niet al te laat thuis te zijn om wat te eten.
De auto parkeerden we op een parkeerterrein bij een gesloten frituur, daar haalden we de fietsen weer van de auto en vertrokken naar de plek waar de eerste cache moest liggen.
Een volgende cache bracht ons op een wel hele bijzondere plaats.
Vanaf de weg was niets te zien, maar na een meter of 25 kwamen we bij een soort kleine afgraving, die nu vol met water staat; het was er bijzonder mooi.
De fietsen hadden we onder een sleedoornstuik neergezet, prachtig die blauwe besjes.
Door het dorpje loopt het riviertje Mehaigne. Hier loopt het langs een tuin en het lijkt erop dat de mensen twee dammetjes gemaakt hebben zodat er nu een soort zwemvijver ontstaan is.
We fietsten door straatjes
en langs plekjes die leuk waren om te picknicken whahaha
We zagen mooie rozenbottels, maar dachten er totaal niet aan om er een paar te plukken (om jam van te maken lol)
Hier kwamen we de Mehaigne weer over
Het water stond nu niet hoog, dus Paul hield droge voeten bij het loggen van de cache (natte voeten is mijn afdeling :-) )
We kwamen bij een oude smidse, waar in het hoogseizoen af en toe een smid aan het werk te zien is.
Via nog wat velden reden we weer terug richting de auto.
Onderweg riep Paul dat er een slangetje op de weg lag, ik denk dat het een pootloze hagedis is.
Hij was tot nu toe gelukkiger dan zijn broertje, want die lag een stukje verderop helemaal platgereden.
Om bij de auto te komen moesten we nog een stukje over de drukke weg rijden, maar dat was gelukkig niet al te ver.
Het was een schitterend fietstochtje waarbij we weer veel mooie plekjes gezien hebben.
Als je met de auto door zo'n dorpje zoeft heb je absoluut geen idee dat er zoveel moois te zien is en daarom vinden wij cachen nog steeds een fantastische hobby

Onderweg bedacht ik met dat toen ik vanmorgen briefjes met fruitsalade en avondeten op de bakjes voor Julian had geplakt, ik het briefje met avondeten op de doos geplakt had die vooraan stond en die eigenlijk voor ons was.
Ik zei tegen Paul dat Julian dat waarschijnlijk allemaal opgegeten zou hebben en dat er voor ons samen nog 1 portie zou staan :-)
Thuisgekomen bleek ik helemaal gelijk te hebben en hadden we samen dus 1 portie whahaha, als het ook mis gaat...
Enfin we hebben de frietpan maar weer opgestookt en er nog wat frietjes bij gegeten, na deze 'vakantie' gaan we wel weer gezond(er) eten.
In ieder geval was dit weer een hele fijne dag en hebben we weer heel veel mooie plekjes in Belgie ontdekt.

1 opmerking:

Margriet zei

Weer pech met het eten hahahahaha, maar jullie hebben wel weer heel wat moois gezien!