vrijdag 25 september 2020

Lockdown dag 188

 Vorig jaar hadden we het plan om dit voorjaar het stukje tuin voor het zwembad aan te pakken, maar door Parijs en corona is dat in de ijskast gezet.
Toen ze hier bezig waren met het riool, zag Paul op de auto dat ze ook terrassen aanleggen, dus maakte hij even een praatje over onze tuin.
Achter het huis liggen veel tegels los of zijn kapot en daar moeten ook nieuwe komen en daarom hebben we besloten om gewoon de alle tegels die er nu liggen te vervangen en er een geheel van te maken.
Nu hadden we al eens voor tegels gekeken bij het grootste bedrijf in de hele omgeving, maar dat was ook alweer ruim een jaar geleden en daarom gingen we vanmorgen er opnieuw kijken.
Het was koud en iedereen moest werken, dus er was helemaal niemand en zo konden wij rustig tegels uitzoeken.
Dat is goed gelukt, we hebben een hele mooie tegel gevonden.
Het tegelbedrijf zit langs de vaart en alle leegstaande oude fabrieksgebouwen aan de Vaartkom worden geleidelijk aan afgebroken en vervangen door appartementen.
Toen we voor het stoplicht stonden te wachten zag ik aan een van de oude gebouwen die er nog staat een maanmannetje hangen :-)
Natuurlijk werd toen net het licht groen, maar er stond niemand achter ons, dus kon Paul even blijven staan en maakte ik uit het raampje deze foto.
Langs de oprit van de Vaartkom staan allemaal bomen, maar dit was de eerste keer dat alle kleine sierappeltjes me opvielen.
Weer thuis moest er natuurlijk nog wel het een en ander aan huishaten worden gedaan.
En na een aantal weken vakantie is The Show Must Go On weer terug en heb ik vanavond naar 
FAME the Musical gekeken.
Daarna heb ik ook nog naar The Masked Singer gekeken, omdat ik het wilde zien voordat ik ergens zou lezen wie degene was die ontmaskerd werd.
Het was dus een heerlijke muzikale avond.


1 opmerking:

Margriet zei

Leuk dat de musicals weer beginnen!