vrijdag 4 september 2020

Lockdown dag 167

Het was vandaag geen mooi weer, het regende en dat was nou niet direct uitnodigend om weg te gaan, dus bleven we vandaag thuis.
En omdat ik gisteren niets had gedaan was er vandaag genoeg te doen op het gebied van huishaten.
In de middag kwam Delhaize de boodschappen brengen.
 Gelukkig was het net even droog en konden we die buiten wassen.
 We hadden 2 doosjes aardbeien besteld, maar de aardbeien in een ervan waren helemaal niet geweldig en zeker niet geschikt om nog een dag of wat te laten liggen, dus ben ik daar jam van gaan maken.
Maar ik had ook extra bosbessen en pruimen besteld om jam van te maken, dus was de rest van de middag ook weer gevuld.
Het maken van de jam kost niet eens zoveel tijd, maar ik moest wel steeds alles afwassen.
 Ik maakte ons eten en kookte ook nog aardappels waar ik een salade van maakte om morgen mee te nemen en toen was ik de hele dag aan het rennen en vliegen geweest en werd het tijd voor een musical, terwijl Paul en Julian aan een nieuw 'vliegerseizoen' begonnen.
Julian heeft maanden geleden
opgenomen en die heb ik vanavond maar eens gekeken.

2 opmerkingen:

Margriet zei

Hoeveel potten jam staan er onderhand in de voorraadkast?

Jolande zei

Dat valt eigenlijk best mee, of tegen ;-)
Er staan er maar 7 in de voorraad en 2 potjes open in de koelkast.
Voor corana aten Julian en ik meestal vega vleeswaren, maar die zijn online niet te bestellen :-)
Ik vind een broodje kaas wel lekker, maar ik hoef niet elke dag 2 broodjes kaas, dus eet ik tegenwoordig ook elke dag een boterham met jam (en Paul en Julian ook).
Fabrieksjam at ik eigenlijk nooit, maar zelfgemaakte jam is echt een wereld van verschil, zeker op eigen gebakken brood.