woensdag 15 januari 2020

Parijs 15 januari

Vanmorgen heb ik eerst "De kleine Prins" van Antoine de Saint-Exupéry uitgelezen en daarna ben ik hier om de hoek er een kaartje van gaan kopen voor in mijn dagboek.
Het leek me verstandiger om vandaag geen lange wandeling te gaan maken en daarom heb ik een kort blokje om gelopen, langs de Opera naar Boulevard Haussmann.
De grote warenhuizen ga ik een andere keer wel bekijken, leuk voor een regenachtige dag, nu bekeek ik ze alleen van de buitenkant.
 Het gebouw van Au Printemps vind ik er schitterend uitzien.
 Je ziet hier veel street art, zo plakt Le Diamantaire overal diamanten op de muren.
 Als je een notaris nodig hebt hoef je alleen maar op de goudglimmende bordjes hoog op de gevel te letten.
 Bij l'église de la Madeleine liep ik weer richting het appartement.
 Om op een hoek van Rue de la Paix een foto van deze klok te maken.
 Tussen de middag kwam Paul gezellig thuis lunchen, dat kan nu hij op 100 meter afstand van zijn werk woont :-)
 De middag heb ik doorgebracht met knutselen en terwijl ik dat deed luisterde  ik via Youtube naar muziek.
De tijd vloog om en voordat ik het wist was Paul alweer thuis.

2 opmerkingen:

trompke zei

Klinkt heel ontspannen allemaal. Fijn dat Paul thuis kan lunchen :-)

Margriet zei

Dat is zeker leuk van zo dichtbij je werk zitten!