maandag 20 januari 2020

Parijs 20 januari

Toen ik vanmorgen het rolluik en het raam open deed scheen de zon al vrolijk en voelde je echt zo'n fijne vrieskou.

 Dit weekend had ik zoveel gelopen, dat ik het vandaag maar wat kalmer aan deed.
Ik liep ook erg achter met mijn foto's en blogs, dus daar heb ik eerst maar wat aangedaan.
Om half een had ik een lunchafspraak :-) Paul kwam gezellig thuis lunchen en i.p.v. boterhammen aten we bagels.
 Toen Paul weer naar zijn werk ging ben ik met hem mee naar beneden gelopen om toch nog even een frisse neus te halen. Hij ging links af, ik rechts richting Opera.
Dit is een foto van de andere kant van de Opera.
 Ik wandelde een stukje over Boulevard Haussmann en liep door de benedenverdieping van Printemps.
Zaterdag is het Chinees Nieuwjaar en begint het jaar van de rat. Hier in Parijs doen ze er best veel aan en dat vinden wij natuurlijk erg leuk, want wij vieren het Chinees Nieuwjaar ook altijd.
Het jaar van de Rat doet me denken aan toen we in Taiwan waren, toen was de rat ook aan de beurt en zag je ze overal.
 Onderweg kwam ik deze deurknop tegen en die vond ik voor een schoenenwinkel ook wel erg leuk.
 Bij Ikea haalde ik een pak waxinelichtjes op. Ik ben nog nooit zo vaak bij Ikea geweest als de afgelopen 2 weken :-) zo heerlijk om die om de hoek te hebben zitten.
Nu liep ik door een andere straat naar huis want dan zie je ook weer andere dingen, zoals deze American Diner.
 Zo leuk the Blues Brothers op de gevel.
De rest van de middag heb ik mezelf bezig gehouden met wat huishaten zoals wassen, strijken en eten koken en vanavond zijn Paul en ik nog even naar de Monoprix gelopen omdat de batterij in de weegschaal het niet meer deed en er dus een nieuwe moest komen.
Toen we er toch waren hebben we gelijk boodschappen voor de komende twee dagen meegenomen, is dat ook maar vast voor elkaar.
En zo vliegen de dagen om.

3 opmerkingen:

Margriet zei

Nu wil ik de film The Blues Brothers weer zien LOL

trompke zei

Wat een heerlijk leventje daar in Parijs...

Jolande zei

Dat wilde ik ook, maar de dvd ligt thuis :-)