vrijdag 3 januari 2020

Parijs 3 januari

Het is even heel goed kijken, maar het rode vlekje voor het blauwe hek is Paul, op weg naar zijn eerste werkdag.
Ik ging naar een geocache event op Place du Carrousel en daar ben ik via een omweg naar toe gelopen om zo alvast wat van de wijk te verkennen.
Place André Malraux
 Een prachtige metro ingang op Place Colette.
Op Place des Pyramides had Jeanne d'Arc ook maar een geel hesje aangetrokken :-)
 Het Louvre lag prachtig in de zon.
 Ik was van plan om nog wat caches in deze buurt te zoeken.
Normaal heb ik de tablet bij me en heb ik ze offline, nu had ik voor het gemak alleen mijn smartphone meegenomen, wat niet zo smart bleek te zijn, want om de een of andere reden kon het ding geen netwerk vinden en ik moest de verbinding nakijken whahaha
Ik ben lekker in het zonnetje gaan zitten kijken naar alle toeristen die daar rondliepen.
Om 11.30 was er een half uurtje een event bij L'Arc de Triomphe du Carrousel.
Het was leuk en gezellig om wat andere cachers te ontmoeten.
 Omdat ik verder geen caches kon zoeken ben ik naar huis gelopen om daar te lunchen.
 Ik nam de kortste route, door "het glazen paleis" een monsterlijk modern ding, dat ik als  een vlag op een modderschuit vind in deze omgeving met oude gebouwen.
 Op de begane grond zijn winkels, erboven zijn kantoren van BNP Paris Bas, die zo ongeveer het halve 2e arrondissement lijken te bezitten.
 Na de lunch ben ik weer op pad gegaan en heb ik tussen L'Opera en Bourse een aantal straten op en neergelopen.
Moliere, in zijn eigen straat.
 In dit stuk kwam ik een aantal Invaders tegen.
Op mijn smartphone heb ik nu de Invadersapp, dus maak ik ook daar een foto mee.
Je krijgt dan punten per gevonden invader en er is een klassement van wie de meeste punten heeft, maar wat ik het leukste vind is dat je dan de naam van de invader te zien krijgt.
Dit is Tuna Wasabi
Onze wijk heet Gaillon en ik dacht dat La Fontain Gaillon de fontein van de wijk was (misschien dat het vroeger wel zo was), maar het is een sterren restaurant dat tot midden vorig jaar van Gerard Depardieu is geweest.
 Invaders It Works
 en Like A Boss
 Invader Terrific heeft heel wat gezelschap.
De pasfoto poster van John Hamon ben ik al een paar keer tegen gekomen, net als het hartje met benen en een A erop en ook zag ik al heel wat van het soort figuurtjes als het witte ding naast John Hamon.
Ik hou het wel bij de invaders.
 Het 2e arrondissement heet Bourse.
Ik ben tot aan de beurs gelopen
 en daarna weer terug geslingerd tot ik weer bij L'Opera uitkwam.
 Omdat ik nog niet genoeg gelopen had ben ik via Boulevard des Capucines en nog heel wat zijstraatjes terug gelopen naar Place Vendôme.
Toen vond ik het wel mooi geweest en daar vandaan ben ik terug naar huis gegaan.
Daar ben ik bezig geweest met het uitzoeken van de foto's en het loggen van caches, iets wat nu wel een dagelijkse bezigheid zal gaan worden. :-)
En ik ben erin geslaagd voor het eerst een maaltijd te koken: linzencurry.
Dat viel nog niet mee, want ik zag niet wat ik deed. Er is geen afzuigkap en de damp sloeg tegen de onderkant van het kastje aan en zo tegen mijn bril :-)
Maar het is goed gelukt en smaakte heerlijk.
We hebben waxinelichtjes in de gisteren gekochte glaasjes aangestoken en dat staat heel gezellig en huiselijk.
Het is vrijdagavond en dus is Paul aan het 'vliegeren' en ik rommel wat rond, we zijn hier al helemaal thuis :-)

6 opmerkingen:

Margriet zei

Hou je bij hoeveel je loopt daar? Ik denk dat je heel wat voetstappen achter gaat laten in Parijs! Leuk die invaders!

Jolande zei

Ja dat hou ik bij, want ik ben best benieuwd hoeveel ik nou eigenlijk loop op een dag. Gisteren had ik helemaal niet het idee dat ikecht veel had gelopen, maar dat bleken toch 8 km te zijn.
En de lift neem ik niet tenzij we boodschappen bij ons hebben, dus dat is al een workout op zich :-)

Marthy zei

Ik loop lekker met je mee, Jolande.

Jolande zei

Gezellig Marthy.

trompke zei

Wow, ik zie echt groen... Lijkt me een heerlijk gevoel om daar te wonen. En die invaders vind ik ook erg leuk.

Jolande zei

Hanny het is heel apart om hier nu te wonen, beetje onwezenlijk ook. Maar ik zag het helemaal zitten, anders had ik nee gezegd en dan waren we niet gegaan. :-)
Dit is DE stad van de invaders, ik had er al een stel van andere keren dat we hier waren (en andere plekken op de wereld), maar nu ga ik ze echt 'sparen' compleet met de invader app :-)