maandag 27 januari 2020

Parijs 27 januari

Ik had besloten om na het velen lopen van de afgelopen dagen vandaag maar een rustdag te houden.
Wat het weer betreft kwam dat ook mooi uit want het heeft bijna de hele dag geregend.
Zo heb ik vandaag al mijn foto's en logjes van de laatste 3 dagen gedaan en in de tussentijd heb ik gewassen.
Dat wassen is niet zo bijzonder, want dat is een wekelijks terugkerend iets, maar wat het bijzonder maakte is dat ik voor het allereerst in mijn hele leven in een wasserette ben geweest.
Met geen mogelijkheid kan ik hier in het appartement beddengoed drogen, dus nadat ik dat vanmorgen had gewassen heb ik het in tassen gestopt.
 Paul kwam tussen de middag thuis lunchen en daarna zijn we naar de wasserette tegenover zijn werk, oftewel om de hoek, gegaan :-)
Paul heeft wel ervaring met wasserettes en zijn Frans is een heel stuk beter als dat van mij, dus hij heeft gelezen hoe de drogers werken en daar danste onze was vrolijk rond in twee droogtrommels.
Ik had visioenen van een paar uur in die wasserette te moeten zitten, maar dat viel me ontzettend mee.
Het beddengoed van het appartement was na 2 x 8 minuten droog, ons eigen beddengoed had een derde ronde nodig, dus na een klein half uurtje stonden we weer buiten en was ik weer een ervaring rijker :-)

4 opmerkingen:

Marthy zei

Toch prettig dat ze er zijn, die wasserettes.

Bertiebo zei

Ik heb ook nog nooit in een wasserette gezeten.

Jolande zei

Zeker weten Marthy, anders had ik steeds nieuw beddengoed moeten gaan kopen :-)

Moet je eens doen Bertie, is een hele ervaring hahaha

Margriet zei

Wat zit er bij jullie niet om de hoek LOL Wel handig, want je wilt toch wel eens schone lakens!