woensdag 22 januari 2020

Parijs 22 januari

Vandaag was mijn doel om vier caches te zoeken in het 6e en 7e.
Dat zoeken werd geen succes, maar het was wel weer een heerlijke wandeling.
Via Jardin du Tuileries liep ik naar linkeroever.
 Daar zag ik al vlug de eerste invader.
 Ik dwaalde door straten en parkjes,
 zag mooie gebouwen,
nog een invader,
 een vreemd standbeeld,
 een muurschildering gemaakt van 'stokjes',
en een derde invader.
Deze deurknop heeft dan wel geen aparte vorm, maar ik vond hem toch wel erg leuk.
 Nog een klein, verlaten parkje.
 En toen was het ineens lente op het trottoir

Ik liep door Rue de Verneuil, waar de muur van het huis waar Serge Gainsbourg tot zijn dood woonde,  helemaal  vol is met graffiti en foto's.
 En toen ik weer thuis kwam maakte ik een foto bij 'de overburen'. Gisteravond zagen we een filmpje waarin verteld werd dat Napoleon en Joséphine daar getrouwd zijn en daar hing inderdaad een bordje van op de gevel.
En zo had ik toch weer 6,5 kilometer gelopen, een frisse neus gehaald en weer een klein stukje van Parijs ontdekt.

4 opmerkingen:

Margriet zei

Wat een gek beeld, enigheden waar het va; is? Lijkt wel een moderne take op Don Quichote.

Margriet zei

Pff, kan niet typen. Er moest staan “enig idee waar het van is”.

trompke zei

Leuk dat bordje! En de rest ook hoor :-)

Jolande zei

Margriet het is Le Centaur van César Baldaccini, de ontwerper van de Franse Oscar, de César, die ook naar hem vernoemd is.