vrijdag 1 mei 2020

Lockdown dag 41

Het was vandaag een vrije dag in Belgie, want Maui en Mandu zijn drie jaar geworden en iedereen viert dat :-)
Kat Maui had veel belangstelling voor wat er buiten te zien was
 maar als ik met volle handen door de deur van mijn kamer wil gaat zijn ingebouwde radar af en vliegt hij als een speer door de deur.
Meestal gaat hij dan in mijn stoel in de computerkamer liggen. Lovely sprong ook altijd op mijn stoelen, maar dan mocht ik er nog wel bij, Maui denk er niet over om een stoel te delen
 Hij bemoeit zich nog steeds overal mee. Toen ik iets opruimde in een van de keukenkastjes, kroop hij erin en dan mag ik zien hoe ik hem er weer uit krijg...
 Kat Mandu vond het allemaal wel prima en lag lekker op wat wij het koeienvel noemen
 maar toen hij zag dat ik een foto van hem maakte kwam hij naar me toe en ging hij met zijn snuitje voor de lens staan.
 Paul had dus ook een vrije dag en behalve knutselen aan zijn cockpit ging hij nuttig de struik in de voortuin snoeien, dat ding was echt veel te groot geworden.
 Mandu hield het vanaf de vensterbank nauwlettend in de gaten, ik wilde een foto van hem maken, maar dat was erg lastig want het spiegelde vreselijk, dus het is een rare foto geworden.
Ik heb de afgeknipte takken aangepakt en op een hoop gegooid, er is heel wat van afgekomen en nu kunnen we weer over de stapstenen lopen en zal het weer even duren voordat de struik voor het raam of de deur groeit.
 Ik maakte nog een foto van de Japanse esdoorn waar van die  'vleugeltjes' aanzitten en die nu zo mooi van kleur zijn.
 Paul ontdekte deze rups en die heb ik toen ook op de foto gezet, volgens mij voor het eerst dat we een rups in de tuin zien.
 Julian maakte ook nog wat foto's van de twee mormels

 Vanavond aten we uit de voorraad: pizza's want daar heeft Julian er héél veel van ingeslagen en er lagen er ook nog die binnenkort op moeten.
Vrijdagavond vliegeravond en ik keek naar
Dit keer geen musical, maar een concert.
Het was wel leuk, ik vond niet alles mooi, maar ik hou ook niet van verzamel cd's, ik luister liever een hele musical dan steeds een stukje van een andere.
Maar we kunnen het gratis bekijken, het is een goede kwaliteit opname en ik vind het nog steeds een fantastisch gebaar van ALW, dus mij hoor je niet mopperen.
En nu ga ik de jarigen nog wat eten geven. :-)

4 opmerkingen:

Bertiebo zei

Hahaha, nou gefeliciteerd dan maar

trompke zei

Groot feest! gefeliciteerd :-)

Margriet zei

Gefeliciteerd met de poezenbeesten. Over een tijdje zie je vast een mooie vlinder in de tuin ;-)

Jolande zei

Ja dit wordt vast een hele mooie vlinder :-) Er zitten best veel vlinders in onze tuin, maar ze blijven nooit lang genoeg zitten om er een foto van te kunnen maken :-(