zaterdag 9 mei 2020

Lockdown dag 49

Ik had nog maar net mijn ontbijt op vanmorgen of Julian stond naast me met zijn laptop en vertelde dat hij een slot had bij Delhaize voor volgende week vrijdag.
En zo moest ik gelijk in nadenk modus van wat we niet aankomende week, maar de week daarna moeten hebben en zullen gaan eten, terwijl ik nog niet eens bedacht had wat ik de komende week van ga maken van de groenten die nu in huis zijn.
 We zijn heel lang bezig geweest, want Julian heeft nog steeds geen boodschappenlijstje op zijn Delhaize account gemaakt, dus moet elk artikel opgezocht worden en je zoekt je soms drie slagen in de rondte om iets te vinden.
Toen we alle boodschappen besteld hadden konden we gelijk door aan de lunch :-)

Vanmiddag ben ik bezig geweest met het zoeken naar millimeterpapier, je kunt maar ergens zoet mee zijn :-)
Ik wist dat we het moesten hebben, dacht ook te weten waar, maar kon het daar niet vinden en heb dus op weet ik het hoeveel andere plaatsen gezocht.
Uiteindelijk bleek het toch in de kast te liggen waar ik dacht dat het zou liggen, alleen op een andere plank en netjes in een doos waar ik nog niet gekeken had.
En toen hadden we vanmiddag bij de koffie/thee een tompouce!!!
Het is eindelijk gelukt om tompoucen te kunnen bestellen en die zaten gisteren bij de boodschappen.
Eigenlijk waren ze voor moederdag, maar we besloten om ze vanmiddag alvast op te eten.
Laat in de middag heb ik ook nog een poos rondjes gezwommen en daarna is Paul ook weer het zwembad ingedoken.
Ik ben elk jaar heel erg blij met het zwembad, maar nu misschien nog wel meer.
Vanavond heb ik nog wat geknutseld en kon ik eindelijk mijn laptop weer aanzetten en logjes maken.
Gisteravond had ik een kop thee gemaakt en die zit ik altijd op de tafel naast mijn computertafel neer. Die tafel is lager, dus mocht de kop thee omvallen komt het niet op mijn computer.
De thee had ik dus neergezet en mijn rechterhand bewoog ik over de laptop heen en toen bleek het touwtje van het theezakje op de een of andere manier aan mijn ring vast te zitten en het theezakje lag op het toetsenbord met een flinke plas eromheen.
Dat heb ik als een razende opgeveegd met keukenrol, die gelukkig vlak naast me stond en Paul zei dat de pc onmiddellijk uit moest om te drogen en dan maar hopen dat er geen kortsluiting in zou komen.
Dat heb ik dus gedaan en vandaag heeft de pc heerlijk in het zonnetje gestaan. Het geluk was helemaal met mij want hij doet het nog en daar ben ik toch wel erg blij om.

3 opmerkingen:

Margriet zei

Deed je al zo voorzichtig en nog gaat het mis! Gelukkig werkt alles nog. Lijkt me best stressvol, dat wachten op een opening om boodschappen te kunnen doen en dan snel alles moeten verzinnen. Hoe vaak checken jullie die site? Maar het is wel fijn dat jullie het huis niet uit hoeven voor de boodschappen.

Jolande zei

Ik check nooit lol Ik heb er geen stress om hoor, want er is hier genoeg eten in huis om het zeker een maand uit te houden, het gaat dus meer om het bijbestellen van wat we gebruiken en verse dingen.
Julian kijkt heel regelmatig en komt wel regelmatig een slot tegen, soms zeg ik wel eens van sla maar even over want we hebben nog ruim voldoende.
Het is inderdaad fijn dat we het huis niet uit hoeven, vooral Julian is een beetje panisch voor elk ander contact, maar sinds we weer thuis zijn gaat het wel een stuk beter met hem.

Margriet zei

Fijn dat het nu dan toch weer beter gaat met Julian. Kan het me wel voorstellen dat hij in zijn uppie angstiger is, in je eentje wordt die angst ook makkelijker groter.