vrijdag 1 mei 2020

Lockdown dag 40

Vandaag was weer meer van hetzelfde: Paul werkte, Julian en ik gingen poetsen en daarna was het weer mondmaskermaak tijd.
Ik begon met het strijken van de zoompjes, dat dacht ik op het mouwplankje te doen, maar ik heb er toch de strijkplank maar bijgehaald.
Toen die gestreken waren kon ik  een treintje gaan stikken en dat scheelde wel veel werk.
 Koptelefoon op met "Hair"en goed opletten  dat ik niet in mijn vingers stik, ik heb totaal niet gemerkt dat deze foto is genomen.
 De grootste klus was het spelden van de plooien.
In totaal ben ik 4 uur bezig geweest en nu moet ik wachten tot het bestelde biasband binnen komt voor ik weer verder kan.
 Ik was helemaal gaar van het naaiwerk, maar gelukkig hadden we makkelijk eten: lasagne met sla.
Na het eten zagen we een mooie regenboog.
 Vanavond had ik nergens meer zin in en heb ik de laatste afleveringen van seizoen 3 van Ozark gekeken, dus nu ben ik weer helemaal bij!
Terwijl ik aan het kijken was werd mijn bestelde pakje gebracht; het tweede deel van een serie over vampiers in New Orleans net na orkaan Kathrina.
Ik zag ze in het vampierwinkeltje in New Orleans en ze spraken me erg aan, maar ik heb ze toen niet gekocht omdat ze te zwaar waren voor in de koffer, dus heb ik toen we weer thuis waren deel 1 gekocht en dat vond ik erg leuk om te lezen, dus nu kan ik verder in deel 2.

5 opmerkingen:

trompke zei

Dat ziet er heel netjes uit! Niks voor mij dus. Ik naai niet zo recht....

Jolande zei

Dat is hier dus mijn probleem, als ik filmpjes zie gaat dat van huppakee, maar dat kan ik dus niet, ik kan echt oeverloos tutten om streepjes precies op elkaar te leggen, maar dat komt omdat ik vroeger veel genaaid heb en dingen dan wel precies moesten anders werd het een puinhoop en daarom duurt het maken van 16 maskers dus uuuuuuuuren.

trompke zei

Hm... 16, toch best veel. Nog even doorzetten dus...

Margriet zei

Jij bent altijd zo flink met dat soort klussen.....ik heb nog steeds geen masker gemaakt.

Jolande zei

We moeten ze toch hebben en aangezien ik de enige ben hier in huis die kan naaien, kwam het in mijn taakomschrijving terecht :-)
Ik wil het dan maar liefst zo snel mogelijk af hebben, anders blijf ik er maar tegenaan hikken.