woensdag 20 mei 2020

Lockdown dag 60

Van de week bracht ik wat boodschappen uit de garage naar binnen en gooide even een doos de gang in, om later op te ruimen, maar die werd gelijk ingepikt door Mandu.
Vandaag ging ik de gang dweilen en daarom schoof ik de doos even de woonkamer in.
Mandu vond het nodig om een plant uit de vensterbank te kiepen, dus Julian ging dat opruimen en legde de tunnel even in de doos, nou en daar moest en zou Maui in zien kruipen.
Hij is bezig geweest om zichzelf er in te wurmen, maar het is hem gelukt, die kat is toch zo maf.
 Vanmorgen hebben we dus gepoetst en omdat het vanmiddag vrij warm was hebben we vanmiddag een poos gezwommen en zijn we na het avondeten gaan wandelen.
Net buiten het dorp is vorig jaar een nieuwe parkeerplaats aangelegd zodat men ook daar het bos in kan en daar zijn twee beelden van Ad neergezet en dat vonden we wel een mooi doel voor de wandeling.
De torenvalk lijkt zo net in een nest te zitten.
 Het pad er naar toe loopt omhoog en in een cirkel, de struiken die aan beide kanten staan groeien bijna over het pad heen, dus het leek net of we door de jungle aan het lopen waren :-)
Maar bovenaan gekomen konden we het beeld van heel dichtbij bekijken.
 Beneden aan de heuvel staat een springende kikker.
We hebben deze beelden al vaker gezien, maar het blijft leuk om naar te kijken en ik vind het toch razend knap dat iemand dat uit een oude boom kan maken.
 Nieuw voor ons was dit geschilderde kunstwerk, wat in de buurt bij de kikker staat. Grappig zo'n groot en kleurrijk schilderij op die plek.
 We namen het pad langs de paardenweiden
 en kwamen toen op het pad waar mijn lievelingsbeeld van Ad staat.
Deze weg is nu bijna helemaal overdekt door bomen en er liggen betonblokken, dat zal een heel stuk beter fietsen dan al dat grove steenpuin dat er eerst lag.
 De vleermuis vind ik het allermooiste beeld. De klimop wordt ook weggeknipt zodat het goed te zien blijft.
 Dit blijft ook leuk om te zien: het kleinste dorp :-)
Molens associeer ik met Nederland en ik was dus heel verbaasd toen we hier pas woonden dat er vlakbij een staat: de Ekstermolen was vroeger een korenmolen en is nu een woonhuis.
 En tijdens deze wandeling kwamen we langs 10 huizen waar beren voor de ramen zaten, ik blijf het leuk vinden om naar zulke dingen te speuren :-)



1 opmerking:

Margriet zei

Die vleermuis is ook prachtig!