donderdag 28 mei 2020

Lockdown dag 68

Vanmorgen hebben Julian en ik de keuken onderhanden genomen en daar zijn we mee bezig geweest tot aan de lunch.
Vlak na de lunch had Paul een bespreking en kwam Delhaize de boodschappen brengen, dus dat was heen en weer lopen, uitsorteren: spullen in de garage, spullen afwassen, gelukkig droogde Julian af en bracht het naar binnen.
En dan hadden we ook nog spullen die een poosje in de zon gingen en zo hadden we een heuse groentetuin hahaha
 Zo ben ik eigenlijk de hele dag aan het draven geweest en was best wel moe.
Maar Delhaize had eindelijk hamburgerbroodjes en omdat ik nog paprika's had kon ik weer eens een keer Sloppy Joe's maken en die waren heerlijk.
Ook al was ik moe, na het eten zijn we toch een behoorlijk eind gaan fietsen.
We reden langs het militaire domein en kwamen in de buurt van de Bosprotter, een van de beelden op het pad van Ad, dus daar ben ik wat foto's van gaan maken.

 Daarna zijn we via een ander bospad weer terug gefietst en kwamen we uiteindelijk weer uit bij het kapelletje bij het Zoet Water.
 In het Meerdaal Woud zijjn nog 4 natuurlijke bronnen, waarvan er 2 drinkbaar zijn.
De Minnebron is de populairste en daar is het bijna altijd druk met mensen die flessen aan het vullen zijn.

 Nu was het er heel rustig, er zaten alleen twee vrouwen op het bankje en zodoende kon ik foto's maken. Dat was net op tijd, want toen ik terug liep kwamen er alweer heel wat mensen aan met flessen.
 Dit keer reden we een stukje langs de vijvers en gingen we daar het bos in
 Het is alweer een paar jaar geleden dat we op dit bospad geweest zijn en tot onze verbazing was het hier een heuse swamp geworden.
 De reden werd ook al snel duidelijk: bevers hebben een dam gemaakt waardoor het kleine waterloopje nu het drassige gebied helemaal onder water heeft gezet.
Ik vond het wel heel mooi om zo'n beverdam te zien.
 Ook hier stonden gele lissen, maar ik ben ze maar niet van dichtbij gaan fotograferen :-)
 In dit stukje zagen we verschillende bomen die heel duidelijk doorgeknaagd waren door de bevers.
 Aan het einde van dit moerassige gebied, aan de bosrand, staat dit prachtige huis.
Als je met de auto terug komt vanaf het Zoet Water kun je er een klein stukje van zien. Nu namen we een zijweggetje van het bospad en hadden we er een heel mooi zicht op.
 We zijn weer terug het bos in gegaan om zo terug naar huis te fietsen en toen kwamen we nog ergens langs een stukje waar allemaal vingerhoedskruid stond; de meeste waren roze, maar er stond een witte tussen.
Weer thuis is Paul nog wat aan zijn cockpit gaan doen zodat hij morgenavond kan vliegeren en ik ben in een stoel geploft en heb nog wat afleveringen van Westworld gekeken.

1 opmerking:

Margriet zei

Vingerhoedskruid is mijn favoriete plant! Ik heb er dit jaar gelukkig weer een paar in de tuin. Wat leuk om die beverwerkzaamheden te zien in het bos!