maandag 4 mei 2020

Lockdown dag 43

Toen ik vanmorgen beneden kwam zag ik dit:
 Altijd fijn om iemand zo nuttig bezig te zien :-)
Na de koffie gingen we weer kappertje spelen, nu was ik aan de beurt.
In november ben ik voor het laatst bij de kapper geweest, dus het was echt heel erg nodig, ik had in Parijs al wel verf gekocht, maar daar waren we nog niet aan toe gekomen.
Ik  zat een stoel in de badkamer, met oude handdoeken en een vuilniszak om en Paul verfde mijn haar.
En stinken dat spul...alhoewel het koud was moest het raam echt open want anders was het niet te doen.
 Tig tijd later was het klaar en zag het er weer een stuk beter uit.

 Het nadeel van mijn haar verven is dat ik er altijd hoofdpijn van krijg en vandaag was helaas geen uitzondering, dus de rest van de dag heb ik eigenlijk niets meer gedaan, behalve de twee bakken met bakprodukten en kruiden navulzakjes opruimen.
Ik had ook geen hoofd om eten te maken, dus hebben ze friet gebakken, de aardappeltelers zullen blij zijn, want die hebben opgeroepen om twee keer in de week friet te eten.
Dat gaat me veel te ver, ik vind een keer per week eigenlijk al veel, maar sinds we thuis komen we daar wel aan volgens mij.
Na het eten sloegen mijn darmen op hol, ik kan slecht tegen schommelingen van warm naar koud, en toen ben ik met een warme kruik in bed gekropen om te lezen, maar Paul vertelde dat ik al voor tien uur al sliep.
In tegenstelling tot Paul heb ik dus niet veel gedaan vandaag, maar he, als je haar maar goed zit lol

5 opmerkingen:

Margriet zei

Jee, dat verven van je haar heeft wel veel invloed op je! Nooit er over gedacht om het dan maar niet te verven? Ik ben zelf erg blij dat ik nooit de behoefte heb gehad om mijn haar te verven, zeker nu.......alhoewel ik de opmerkingen over grijs worden wel had willen missen, wat kunnen mensen soms tactisch zijn (NOT).
Maar doe lekker wat je zelf wilt hoor (dat doe je toch wel LOL), Paul heeft het goed gedaan, het ziet er weer mooi uit!

Jolande zei

Ik begon op mijn dertigste al grijs te worden en daarna heb ik het altijd laten verven. Maar ik ben geen goede klant van de kapper want ik stel het altijd lang uit.
En die hoofdpijn neem ik dan wel voor lief, alhoewel ik normaal gesproken altijd een aspirine neem, maar daar dacht ik gisteren pas 's avonds aan...
Ik kan niet zo goed tegen sterke geuren, je moet me dus ook niet op de parfumafdeling van een warenhuis laten rondlopen, dan is het ook prijs.

Maken mensen echt opmerkingen over je grijze haar?

Margriet zei

Nee, sterke geuren kan ik ook niet goed tegen, dat snap ik goed.
Ja joh, in het begin werd er heel vaak iets over gezegd! Zelfs door mijn schoonmoeder op een verjaardagsfeestje bij ons. Toen ik daar op reageerde zei ze dat het niet de bedoeling was dat ik het hoorde! Ja duh, ik werd misschien grijs, maar doof was ik nog niet LOL Van die opmerkingen zoals “goh, je wordt nu wel écht grijs” , of als ik mijn haar in een staartje had “zo met je haar naar achteren zie je de grijze haren wel heel erg goed.
Pfffff, gelukkig had ik er zelf geen moeite mee, anders had ik er wel een minderwaardigheidscomplex van kunnen krijgen ;-)

Jolande zei

Oh dat van je schoonmoeder is echt erg. Mensen menen zich toch overal mee te moeten bemoeien.
Goed dat je er zelf geen moeite mee hebt!

trompke zei

Je ziet er weer goed uit Jolande! Jammer dat je er niet tegen kunt.
Ik verf mijn haar ook niet meer. Nadat ik kaal ben geweest was dat gemakkelijk. Anders zit je voortdurend met die uitgroei en dan ga je toch weer verven. Ik ben er vanaf. Vond het altijd wel erg leuk staan hoor, maar zo'n gedoe telkens. Daar had ik genoeg van.