donderdag 7 mei 2020

Lockdown dag 47

Vanmorgen lag Maui helemaal uitgestrekt in de tunnel, ik haalde vlug het fototoestel en toen ik terugkwam lag hij er nog steeds.
Ik heb de laatste dagen zoveel tijd besteed aan het maken van mondmaskers, dat ik inmiddels alweer een heel lijstje met prompts had, dus nam ik vandaag een 'vrije' dag en heb ik de hele dag zitten knutselen.
Paul had telefonisch overleg met zijn baas in Parijs.
Er is nog steeds niemand om Paul's werk over te nemen, ze zitten daar al met onderbezetting op de afdeling en de baas is dus heel blij dat Paul zijn eigen 'winkeltje' draait en dat ze daar even geen omkijken naar hebben.
Maar aangezien 1 juli ook alweer aardig dichtbij komt heeft hij gevraagd of Paul de rest van het jaar wil blijven werken en dat gaan ze dan nu proberen te regelen.
In Frankrijk gaan ze maandag wel wat versoepelen, maar niet in de regio Parijs, dus iedereen moet nog steeds thuis blijven en telewerken gaat voorlopig wel door tot en met de zomer.
Paul zou dan dus voorlopig ook vanaf huis kunnen werken en afhankelijk van hoe het allemaal loopt gaan we dan misschien nog een keer voor 3 maanden naar Parijs toe.
Op zich is dat wel fijn, want ik ben in de zomermaanden liever thuis met een tuin en zwembad, dan dat in een appartementje waar misschien geen balkon is.

Vandaag heb ik ook alle post uit de brievenbus en de garage gehaald en eerst eens even lekker in de zon laten bakken.
Er was een grote envelop voor Paul en daarin zaten maar liefst 3 mondmaskers voor het hele gezin!
Ze zijn anders dan het patroon waar ik mee heb zitten stoeien, ze lijken een heel stuk makkelijk om te maken, dus als ik nog meer moet hebben ...:-)
 En deze ziet er zo uit op mijn snuit.
 Vanavond heeft Paul de hortensia's in de bak weer tevoorschijn gehaald :-) Die zag je niet meer door al het onkruid dat er in stond.
Ook is de aarde een heel stuk ingeklonken en staan ze nu een stuk lager dan vorig jaar, maar we gaan nu even geen nieuwe aarde halen.
Achter de bak is het momenteel een opslagplaats van rommel en onkruid dat naar het grof vuil moet, maar gelukkig zien we dat niet vanuit huis of als we in de tuin zitten.
De bak ziet er in ieder geval nu weer mooi uit.

1 opmerking:

Margriet zei

Fijn dat Paul nog gewoon vanuit huis kan blijven werken! Ik hoop dat jullie later nog terug kunnen naar Parijs, herfst in Parijs is vast ook mooi. Kan me voorstellen dat je in de zomer liever thuis zit.