vrijdag 15 mei 2020

Lockdown dag 55

Delhaize zou vanmorgen tussen negen uur en half tien komen, dus stond ik vroeg op omdat ik altijd rustig wil ontbijten en niet daarvoor allemaal boodschappen moet gaan wassen.
Maar toen ik beneden kwam stonden de boodschappen al achter het huis... want ze waren nog vroeger gebracht.
Het was nog erg koud, waarschijnlijk kouder dan in de koelkast, dus heb ik toch eerst maar even een lekkere kom havermout gemaakt en opgegeten voordat we aan de boodschappen begonnen.
 De allerlaatste boodschap was net opgeruimd en ik had net de poetsspullen gepakt om de rest van de benedenverdieping te gaan doen, toen Julian met zijn laptop onder zijn arm aan kwam lopen en zei dat hij een slot had voor volgende week.
Ik had nog niet eens de groenten opgeschreven waar ik volgende week wat mee ga doen of ik moest al nadenken over de week daarna.
Daar waren we ook weer even zoet mee en daarna moest er nog gepoetst worden.
Dat was net klaar voor de lunch die ik gecombineerd heb met het kijken naar het journaal.
Toen dat om twee uur afgelopen was zijn Paul en ik gaan wandelen.
Onderweg zagen we deze eenzame vingerhoedskruid.
 We wandelden deze keer helemaal rechtdoor richting de snelweg en via de hondenschool terug.
Dan lopen we langs velden, die nu heel droog zijn en langs de rand stonden deze vrolijke gele bloemen, waar van ik niet weet wat het zijn (toch eens achter een app aan).
 Op het veld is mais gepland en helemaal aan het einde, bij de bosrand is de hondenschool.
 In 2012 ben ik aan een bloemen journal begonnen in een bestaand boek over bloemen om je heen ontdekken.
Daar heb ik al wel wat foto's in zitten, maar nog lang niet van alle bloemen, dus probeer ik nu bloemen te vinden die in het boek staan, zoals fluitekruid.
We liepen onder de snelweg langs richting het bos en ook al is dit vlakbij ons huis, hier waren we nog nooit geweest.

 Aan de rand van het bos namen we het pad dat richting huis gaat. Daar vielen ons deze hele grote bladeren op, Paul heeft zijn hand er even bijgehouden zodat goed te zien is dat ze echt reuze groot zijn.
 Ook dit was weer een heerlijke wandeling.
Thuisgekomen was het door Paul bestelde kadootje voor het maken van de mondmaskers aangekomen!
Ik luister de cd van Groundhog Day regelmatig op YouTube maar dan heb je om de haverklap reclame er tussendoor dus had ik hem op mijn verlanglijstje gezet en nu kan ik dus ongestoord naar deze ontzettend leuke musical luisteren.
En over musicals gesproken, vanavond was de laatste The Show Must Go On en dat was een mooie afsluiter met Cats.
Ook al heb ik de dvd zelf, ik heb er toch online naar gekeken en van genoten.
Paul en Julian waren uiteraard aan het vliegeren en zo waren we allemaal fijn bezig vanavond en zit er alweer een thuiswerkweek op.

1 opmerking:

Margriet zei

Fijn dat jullie daar zo goed kunnen wandelen, de natuur is nu ook zo mooi in de lente.