donderdag 14 mei 2020

Lockdown dag 54

Tot vanmorgen was vanuit het zijraam in de woonkamer, dit ons uitzicht
 Nu ziet het er zo uit, zoek het verschil :-)
 Mijn buurvrouw is fysiotherapeute en heeft een praktijk aan huis.
De ingang en het toilet deelt het gezin met de patiënten, maar omdat er kinderen in huis zijn mag dat niet meer, omdat ze de ouderen en zwakke mensen kunnen besmetten (deurknoppen, toilet enz.)
Dus heeft ze uit Nederland een container laten komen, waar ze nu tijdelijk haar praktijk in gaat houden en wij daar nu dus op uitkijken, het is weer eens wat anders.
Als ik beneden kom laat ik Maui en Mandu uit de keuken en als er dan zoiets om het huis bezig is gebeuren er twee dingen:
Maui holt naar het raam om te kijken wat er gaande is
 en Mandu weet niet hoe snel hij achter de tv moet kruipen lol
 Terwijl Julian en ik vanmorgen de huiskamer grondig onder handen namen konden we alles wat er naast ons gebeurde mooi volgen.
Tussen de middag bakte Julian tosti's voor ons, want het toastbrood moest op, vooral die met banaan en kaneel waren heerlijk.
 Na de lunch ging ik op het stuk gras dat gemaaid wordt wat bloemetjes plukken om te drogen.
Paul vond dat ik als huismus toch best vaak met de natuur bezig ben :-)
De bloemetjes liggen in boeken onder een hele zware stapel en staan genoteerd op het planbord, zodat ik er volgende week naar ga kijken i.p.v. ze over tig jaar pas tegen te komen :-)
 Van de week kwam er ook een ontzettend belangrijk pakje binnen.
Ik was aan de laatste Pritt stift begonnen, maar dat is natuurlijk wel een basis levensbehoefte lol
Gelukkig is Bol er en na wat zoeken (want sommige durven gewoon 16 euro voor 1 stuk te vragen) vond ik de goedkoopste en toen zei Paul dat ik er maar gelijk 5 pakjes van moest bestellen, dat ik dan weer een paar weken verder kon :-)
Julian wil niet wandelen, maar omdat we het toch wel belangrijk vinden dat hij toch buiten komt om wat vitamine D te vangen, ging hij in de tuin werken, nou helemaal goed natuurlijk.
 In Parijs houden ze rustig twee uur lunchpauze en aangezien Paul vrij vroeg begint 's ochtends vond hij dat we beter vanmiddag konden gaan wandelen omdat het zulk mooi weer was, dus dat deden we.
We liepen de andere kant van de straat uit en staken de weg over richting het voormalige klooster

 daar sloegen we de hoek om het bos in.
 We hebben een heel stuk gewandeld en kwamen maar een paar mensen tegen, maar afstand houden is goed te doen.
We kwamen over het pad waar we jaren geleden een letterbox neergelegd hebben en Paul ging even controleren of hij er nog lag: hij was er nog!
 Om weer thuis te komen namen we een pad waar we nog nooit eerder geweest zijn, het was heel smal en bochtig en je had geen idee waar het heen ging of wat er na de bocht zou zijn.
Gelukkig dat we hier niemand tegenkwamen, want dan moet je toch echt wel een stuk het bos in.
 Via de straat achter ons huis liepen we terug en toen zag ik weer een beer voor het raam zitten, het zijn niet alleen kinderen die speuren naar beren leuk vinden :-)
 En vanavond heb ik poffertjes staan bakken.
Bij het herschikken van de voorraadkasten kwamen we nog 3 pakken poffertjes mix tegen die op moeten, dus dacht ik laat ik maar vast aan een beginnen.
Ze waren heel lekker.
En vanavond heb ik me drie slagen in de rondte gezocht naar een bepaald plaatje wat ik uiteindelijk gevonden heb, maar waarschijnlijk niet ga gebruiken whahaha.

1 opmerking:

Margriet zei

Pritt stiften zijn echt onmisbaar!