dinsdag 5 mei 2020

Lockdown dag 45

Vandaag werd er gewerkt.
Door Paul achter zijn pc
 en door Julian in de tuin.
 Maui en Mandu hielden dat nauwlettend in de gaten.
 Ik deed de was en ben de hele dag bezig geweest met het afmaken van de maskers.
Nu het lint gestikt was kon ik ze eindelijk afmaken en dat heb ik ook gedaan.
Maar ik had nog genoeg lint over om nog drie maskers te maken en dat heb ik toen ook maar gelijk gedaan, dan ben ik er maar van af.
Het resultaat van heel wat uurtjes werk:
 De overheid gaat per persoon 2 filters verdelen, maar het is nog niet bekend hoe en wanneer, dus daar heb ik maar niet op gewacht en heb ik voor alle maskers keukenrolfilters zitten knippen en erin zitten stoppen.
Dat viel nog niet, dat dunne spul tussen aan twee kanten plooien schuiven, maar het is gelukt en iedereen heeft nu 5 maskers netjes in een ziplock bag zitten!
Net voor het eten was ik met alles klaar en kon ik de hele boel opruimen: Hoera!
En toen was ik zo gaar dat ik vanavond alleen maar naar muziek heb zitten luisteren, maar wel met een voldaan gevoel.

2 opmerkingen:

Margriet zei

Echt hartstikke goed van je! Mijn eerste ligt nog als 2 lapjes op me te wachten! Ik ben wel van plan om er vandaag mee verder te gaan (heb een erg drukke week gehad!) , maar voor de zekerheid heb ik er ook maar alvast een stel besteld online.

Jolande zei

Online konden we ze alleen tegen woekerprijzen kopen, maar sinds die van mij af zijn, zijn ze ook te koop in de supermarkten.
Dat zijn dan wel wegwerpmaskers, dus dit is wel beter voor het milieu.
Mijn buurvrouw is fysiotherapeute en zij heeft een paar weken geleden ook maskers in Nederland besteld, omdat ze daar wel te krijgen waren en niet tegen woekerprijzen.
Een Europa is nog heel ver weg.
Maar ik snap dat je er een aantal besteld hebt als dat kan.