zaterdag 23 mei 2020

Lockdown dag 63

Vanmiddag gingen we wandelen in Lubbeek en daar gelijk een Adventure Lab Cache doen.
We parkeerden de auto op het parkeerterrein bij de kerk en begonnen de tocht aan de andere kant van de kerk bij het oorlogsmonument.
 Vlakbij stond een Duits mortier uit de Eerste Wereldoorlog.
 Hierna wandelden we naar de vroegere pastorie waar ook nog een poos de lokale bibliotheek in heeft gezeten.
 Tijdens onze wandeling kwamen we ook weer beren tegen, deze vond ik wel zielig hangen als er regen komt worden ze kletsnat.
 Deze beren hadden gezelschap van Ernie en Bert.
 We moesten een stuk langs de weg lopen, maar tussen de stoep en het veld stonden allemaal klaprozen, wat het wel heel mooi maakte.
 Het volgende punt was een kapelletje
 dat bleek van binnen best nog groot te zijn.
De Paasstukken stonden nog op de tafel.
Op de eerste zondag van juni is er in Lubbeek de Historische Maria processie. Tijdens deze processie wordt het beeld van Onze-Lieve-Vrouw van Lubbeek vanaf deze kapel naar de Sint-Martinuskerk gebracht, maar dit jaar is er een alternatief programma.
 Achter de kapel ligt het kasteel domein de Biolley-T'Serclaes.
De koe die om de hoek van de heg komt kijken is niet eens echt :-)

 Aan de linker zijkant van de kapel ligt een oude ijskelder waar nu vleermuizen wonen.
 De laatste opdracht bracht ons weer terug naar het dorp, waar ik deze gevelsteen zag.
 Ook in Lubbeek staat een oude korenmolen: de Sint Martensmolen.
Hier hebben we het antwoord op de laatste vraag kunnen vinden en daarna zijn we weer naar de auto gelopen.
Het was een leuke wandeling waarbij we allemaal interessante dingen gezien hebben; net alsof we op vakantie zijn.
Weer thuis dacht ik de deur open te maken, maar ik kon mijn sleutel niet vinden...
Paul deed de deur open en ik heb binnen mijn jas, rugtas en kleine tasje helemaal leeggehaald, maar de sleutels waren en bleven weg :-(
Ik wist dat ik ze mee had genomen, want ik had de achterdeur op slot gedraaid omdat Julian boven aan het vliegeren was.
Normaal doe ik ze dan als ik in de auto zit gelijk in mijn kleine tasje, maar Paul wilde dat ik  Lubbeek in de Tomtom wilde zetten, wat ik gelijk heb gedaan.
Het enige dat ik me kon voorstellen is dat ze op mijn schoot gelegen hadden en dat ze toen we parkeerden eruit gevallen waren.
De auto hadden we inmiddels allebei ook al doorzocht en daar waren ze niet.
Op de parkeerplaats stonden heggetjes en ik had nogal moeite om uit de auto te komen, de deur zat half in die heg, dus wie weet lagen de sleutels daar wel.
Nou toen zijn we gelijk maar terug gereden om te gaan kijken en het geluk was vandaag met de domme (lees mij) want toen we aankwamen stond er een andere auto op die plaats, maar de sleutels lagen er naast!
Nou dat was dus wel even heel fijn en scheelt een hoop moeite en geld.

1 opmerking:

Margriet zei

Wat een mooie wandeling! Gelukkig heb je je sleutels terug gevonden! Dat was wel even balen.