woensdag 6 mei 2020

Lockdown dag 46

Paul ging zoals elke dag weer werken in de computerkamer, voor Julian en mij stonden de slaapkamers op het programma.
Die hebben we van boven naar beneden helemaal gedaan en zijn nu weer heerlijk fris.
Tijdens de lunch kijken we meestal naar het middagjournaal en toen hoorden we dat de persconferentie vanmiddag om 14.30 uur zou zijn, dus hebben we die ook gekeken.
 Voor ons drietjes veranderd er niet veel.
Maandag mogen de winkels weer open, maar we gaan niet winkelen, je mag weer 4 mensen ontvangen (liefst in je tuin) maar dat moeten steeds dezelfde 4 mensen zijn en die mogen niet bij anderen op bezoek en dat is voor ons ook niet van toepassing.
Thuiswerken blijft de norm en daar zijn we wel heel blij mee want dan kan Paul hier ook fijn op ons eilandje blijven zitten.
En met Jasmine blijven we gewoon vrolijk contact houden door middel van alle moderne technieken.
Zo stuurde  ze een appje met deze foto
De mondmaskers zijn goed aangekomen en daar was ik wel erg blij om, zij ook trouwens.
Met het maken van de mondmaskers ben ik niet zoveel buiten geweest de afgelopen tijd, nu ben ik niet zo'n buitenmens (vroeger was mijn bijnaam ook huismus) dus ik moet mezelf daar echt toe dwingen en daarom ben ik na de persconferentie in de tuin gaan zitten om mijn boek uit te lezen.
Toen dat uit was had ik nog even voordat ik eten zou gaan maken en ben ik aan een nieuw boek begonnen.
En vanavond heb ik gewoon wat rondgerommeld.

4 opmerkingen:

Margriet zei

Fijn dat de maskers goed zijn aangekomen bij Jasmine (dat is ook altijd nog afwachten natuurlijk!) Kan zij wat veiliger de straat op. Hier mag er ook van alles weer, maar ik blijf toch zoveel mogelijk thuis. De bibliotheek gaat binnenkort ook weer open.......heb er een beetje een dubbel gevoel bij!

Jolande zei

Ja het was hier ook op het journaal en dan met name de terrasjes die open mogen en dat jullie 10 mensen mogen ontmoeten.
Is er al bekend hoe ze dat nu gaan organiseren in de bibliotheek?

Margriet zei

10 mensen? Dat wist ik niet eens. Ze zijn nu druk bezig bij de bieb om te bekijken hoe alles geregeld moet worden. De aankondiging dat ze volgende week al open mochten heeft ons een beetje overvallen.

Jolande zei

Ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen. Hopelijk is het een beetje te doen voor jou.