donderdag 21 mei 2020

Lockdown dag 61

Paul heeft een lekker lang weekend, want vandaag is hij vrij omdat het Hemelvaart is en morgen heeft hij een brugdag.
Uitslapen was er niet bij, want tussen half negen en negen uur zouden de boodschappen gebracht worden en dan wil ik graag eerst gegeten hebben.
Maar om 9.00 uur kregen we een mailtje dat er problemen waren en dat ze niet konden zeggen hoe laat ze zouden komen; nou daar gingen onze plannen voor vandaag...
Voor vandaag stond alleen de waskamer op mijn programma en die had ik al helemaal gedaan op het tijdstip dat ik normaal opsta :-)
Omdat we nu op de boodschappen moesten wachten besloot ik dat we de rest van de benedenverdieping ook maar vandaag zouden doen i.p.v. morgen, dan hebben we morgen tenminste een hele vrije dag.
Zo gezegd zo gedaan en toen heb ik ook nog maar een poetsdoekenwas gedraaid.
Het was twee uur toen Delhaize kwam; het bleek dat  ze met veel jobstudenten werken, maar omdat het vandaag zulk mooi weer was hadden die massaal afgebeld.
Ik vind het een vreselijke mentaliteit, maar het komt overal voor, want toen Jasmine nog in de weekenden bij AH werkte hadden ze met mooi weer dat probleem ook.
 Nou toen was het natuurlijk weer boodschappen sorteren, afwassen en in de zon zetten en voordat dat allemaal klaar was liep het al tegen drie uur.
 Ik ben gaan zwemmen en daarna was ik best moe, ik heb een fruitsalade gemaakt en toen ben ik gaan zitten.
We hebben lekker makkelijk frietjes gegeten en na het journaal zijn we nog even gaan fietsen.
Heel gek, maar we hadden gisteravond allebei een blaar op onze voeten, dus was fietsen een beter idee dan wandelen.
 We reden langs de rand van het bos langs en omgeploegd veld waar we de zon net achter de bomen zagen verdwijnen.
 Een stuk verderop was een weiland met allemaal stieren, die stonden wortelen te eten en daar waren we wel heel verbaasd over.
Een heel groot korenveld zag er heel mooi uit in het laatste beetje avondzon.
 We kwamen langs  het wijndomein van Chardonay Meerdael
 Toen we weer op de weg kwamen waren we vlakbij een huis met klimop in de vorm van een groot hart op de muur.
Van de week waren we er met de auto langsgereden, maar je kunt daar niet echt ergens je auto neerzetten, dus nu we er zo dichtbij waren reden we er even naar toe om een foto te maken.

Terwijl we op de hoek van de staat stil stonden om even te overleggen waar het huis precies was, ing mijn elektrische fiets uit en wat ik ook deed hij wilde niet meer aan.
De batterij was niet leeg, maar stroom gaf hij niet meer...
Omdat het nog maar een paar kilometer naar huis was heb ik toch maar gefietst, maar dat valt niet mee op zo'n zwaar ding en zeker niet als er vals plat is.
Sommige stukken heb ik lopend gedaan, maar toen zagen we wel weer een aantal beren, wat wel heel leuk was.
Eenmaal thuis was ik helemaal kapot; ik ben in een stoel geploft en kwam niet verder meer dan het kijken van wat YouTube filmpjes.

2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Dat hart... fantastisch!

Margriet zei

Wat vernevelend datje fiets het niet meer deed, dat is echt zwaar trappen dan!