zaterdag 30 mei 2020

Lockdown dag 70

Vanmiddag gingen we weer een fietstocht maken om nog 2 beelden van Ad te fotograferen.
We reden langs het militaire domein, waar vroeger kernraketten verscholen lagen.
 Ergens onderweg lag er een tak over de weg. Aan de bladeren te zien was hij nog niet zo lang geleden afgebroken.
Gelukkig konden we er nog net langs met de fietsen.
 We kwamen weer eens langs de Paddenpoel, hier heb ik altijd net het gevoel dat ik in het buitenland ben.
 Vlak naast de Paddenpoel liggen de oudste jeugdverblijf van de Scouts en Gidsen: de Kluis.
Een mooie vierkantshoeve, die ik niet op de foto kreeg, een aantal bijgebouwen en er is zelfs een kapelletje.
 In de buurt zag ik dit beeld van een uil.
 Maar wij zochten Baloe.
Ik wist dat die vlakbij De Kluis moest staan, maar we hadden eerst twee verkeerde paden, waarbij we behoorlijk omhoog moesten klimmen.
Op het derde pad was het raak.


 Hierna zijn we doorgefietst naar de Inktzwammen, die staan aan twee kanten van het pad
 aan de ene kant staan er twee
 en bij een van die twee stond een klein paddenstoeltje en zat een kaboutertje, dat vond ik toch zo schattig en leuk.
 Aan de andere kant van het pad staan nog eens 4 inktzwammen, maar helaas was er eentje kapot, net als het bordje dat nog stond: zo jammer.
Maar ook in het echt vallen paddenstoelen natuurlijk wel eens om, en het is nog steeds mooi om ze te bekijken.
 Het was lang geleden dat we aan deze kant van het bos geweest zijn en het was fijn om hier weer eens rond te fietsen.
De eerste driehonderd kilometer op mijn fiets daar heb ik geloof ik 3 jaar over gedaan, nu zag ik vandaag de teller naar 400 gaan!
 Het was een lange fietstocht en toen we thuiskwamen was het al bijna tijd om eten te maken.
We hadden nog eens een keer krieltjes besteld en met de geweldige tip van Corrie om ze eerst even 5 minuten voor te garen in de magnetron, waren ze vandaag gaar en dus eetbaar!
Nogmaals bedankt voor deze tip Corrie!
Na het eten hebben we even naar het journaal gekeken om bij te blijven, want als je even niet op let blijken de grenzen open te zijn...
Een paar dagen was eindelijk de dvd van Groundhog Day weer op voorraad bij Bol en die heb ik toen gelijk besteld.

Paul en ik hebben hem vanavond zitten kijken en het is (nog steeds) een hele leuke film.

1 opmerking:

Margriet zei

Balie en de paddenstoelen zijn erg leuk! D
Jullie eten zag er weer jummie uit. Wij garen de krieltjes ook altijd voor, ik vind die ongare knikkers helemaal niks!