woensdag 3 juni 2020

Lockdown dag 73

De laatste tijd heb ik zoveel foto's van bloemen gemaakt en daarom leek het me een goed idee om weer eens in mijn bloemenjournal te gaan werken.
Ik ben lang bezig geweest met het uitzoeken van foto's, ze te croppen indien nodig en toen wilde ik ze uitprinten...
Heel lang ben ik bezig geweest met de inkjet printer, maar die had geen zin.
Paul zei dat zo'n ding er niet van houdt om lang stil te staan en het is alweer een half jaar geleden dat ik hem gebruikt had voor de December Dailuy.
Toen was het ook al zo'n toer om hem weer aan de gang te krijgen.
Dus ben ik bijna de hele dag bezig geweest en uiteindelijk had ik geen enkele foto voor mijn journal en was ik verre van happy.
Het was me ook veel te warm vandaag, 29 graden, te warm om te koken, maar gelukkig had ik nog bleekselderij in huis waarmee ik een heerlijke maaltijdsalade heb gemaakt.
 Na het eten was het buiten gelukkig niet meer zo erg heet en zijn we weer een stuk gaan wandelen.
Ergens lag er een kers op de weg en toen ik naar boven keek zag ik dat we onder een kersenboom doorliepen.
 We liepen nu langs de andere kant van het veld naar het bos toe.
 Eerst hebben we even bij het Engelse kerkhof (Heverlee War Cemetery) gekeken
en toen zijn we daar het bos in gegaan. We kwamen op een pad waar we nog nooit geweest waren.
Ik vond het er net uitzien als een natuurlijk scatepark.
 Nooit geweten dat er bosbessen in het bos staan, maar we kwamen nu langs een stukje waar ongelofelijk veel planten staan. Daar gaan we over een poosje nog eens kijken.
 In alle keren dat ik in het bos geweest ben heb ik nog maar 1 keer een hert gezien;in een flits rende het voor ons het bospad over en weg was het weer.
Maar vanavond zagen we er opeens eentje in het stuk naast het pad waar we liepen.
Heel zachtjes ben ik verder gelopen naar een stukje met zo min mogelijk bomen en bladeren ervoor zodat ik een foto zou kunnen maken.
Hij zag mij ook.
 De foto's zijn niet echt geweldig want de camera stelt zich scherp op alles wat er voor is, maar het hert is toch duidelijk te zien.
Dit maakte mijn hele dag goed, geweldig dat we hem zo goed en zo lang hebben kunnen bewonderen.

3 opmerkingen:

Bertiebo zei

Dat lijkt me leuk: een hert zien.

trompke zei

Jullie wonen in een hele mooie omgeving!

Margriet zei

Blijft speciaal om een hert ofzo tegen te komen. Zeker van zo dichtbij.