vrijdag 19 juni 2020

Lockdown dag 90

Wel vandaag werkte Paul uiteraard weer thuis en hebben Julian en ik gepoetst.
Maar het was vandaag ook de dag dat we EINDELIJK de maskers van de overheid konden ophalen bij de apotheek.
Op 1 mei werden maskers verplicht als je het openbaar vervoer neemt en de maskers zouden op 4 mei komen, maar dat werd "ietsje" later, maar dan heb je ook wat LOL
Die maskers zijn een heuse soap geworden hier in Belgie en nu ze er eenmaal zijn is de kritiek niet van de lucht, want:
- ze zijn er maar in 1 maat
- er zit zilver in en dat is of schadelijk voor jezelf, of schadelijk voor iedereen als er veel in de lucht komt.
- ze zijn maar 30 keer te wassen
en "de leukste" is dat de virologen steeds gezegd hebben dat we de maskers op 60 graden moeten wassen en deze maar op 30 graden gewassen mogen worden whahaha, dit land draait zo vierkant (zoals ze hier zeggen).
Maar goed, Paul, als hoofd van het gezin, moest ze eigenlijk woensdag halen (ging per leeftijdsgroep) maar toen waren we naar Antwerpen en daarna moest hij toch echt nog wat werken, dus ging hij vandaag.
Apotheker bewonderde zijn mooie, door mij gemaakte masker en gaf hem toen 3 filters mee/
Die moet de overheid ook nog verspreiden per post...
 Nu hij toch naar de apotheek moest had ik hem nog een lijstje meegegeven, maar dit is niet voor de huisapotheek, het zijn knutselspullen lol
 En vanavond was het natuurlijk weer vlieger- en musicalavond.
 Ik heb wel eens een Nederlandse uitvoering van Peter Pan gezien, maar dit was een andere, nieuwe versie met Christopher Walken als Captain Hook.
Het was een leuke vrolijke musical en ik heb weer twee uurtjes heerlijk genoten.

2 opmerkingen:

Margriet zei

Ik zag ook al ergens dat die maskers enorm groot zijn! Gelukkig heb je zelf goede masker gemaakt!

Jolande zei

We hebben ze niet eens uitgepakt :-) maar het was op tv, dat voor mensen met een smal gezicht ze niet geschikt zijn.
Ik zag de bui al hangen dus ik ben blij dat ik ze zelf heb gemaakt.