dinsdag 23 juni 2020

Lockdown dag 94

Vannacht kon ik niet slapen en  het was nog wel de eerste nacht dat de straatverlichting na middernacht uit gaat.
Mijn hoofd zat te vol en toen ben ik maar een poosje naar beneden gegaan om wat prompts te maken :-)
Maar van uitslapen was vanmorgen geen sprake, ik ben zelfs vroeger opgestaan omdat Delhaize zou komen en ik wel eerst rustig mijn kom havermoutpap wil eten.
Dat lukte want ze kwamen precies na de koffie en toen heb ik in de schaduw op het terras de boodschappen gewassen, Julian droogde ze af en Paul ruimde het allemaal zoveel mogelijk gelijk op.
 Daarna ben ik voorbereidingen gaan treffen voor de komende hittegolg.
Vorig najaar is er een rolluik voor de schuifpui geplaatst en screens voor de ramen in de keuken en dat scheelt ontzettend veel om de warmte buiten te houden.
In de gang en het toilet staat de zon vrolijk op het glas te branden en dat merk je echt wel, dus de kleine raampjes heb ik afgeplakt met wit papier en voor het raam in de deur heb ik een witte handdoek met schilderstape vastgemaakt.
 Tja en toen kon Paul niet achterblijven, het enige raam waar niets voor zit is dat van de eetkamerdeur, dus daar heeft hij nu een stukje waslijn boven gemaakt, waar we een oud wit laken aan vastgemaakt hebben.
 Ik had geleisuiker besteld en dat zat vanmorgen bij de boodschappen, dus toen dat een poos in de zon had staan sudderen ben ik voor het eerst van mijn leven jam gaan koken!
We hebben een aalbessenstruik naast het huis staan, daarvan hebben Julian en ik wat trosjes die al rijp waren geplukt en heb ik dus jam gemaakt.
Een potje, want ik wilde het eerst wel eens proberen.
 Nou en dat is toch even goed gelukt en het smaakt nog lekker ook.
Jasmine vroeg al of ik ziek was :-)
En wat het volgende werd, na het bakken en nu dit, ik ben helemaal off the rails volgens haar :-)
Ik heb gezegd dat op het moment dat ik aan een moestuin ga beginnen ze de mannen met witte pakken mogen bellen :-)
Vanavond ben ik aan een nieuw journal begonnen, of eigenlijk aan twee :-)

3 opmerkingen:

Bertiebo zei

Hahahaha

Margriet zei

Dat ga ik onthouden van die moestuin LOL Zeg nooit nooit ;-)

Jolande zei

Mijn oma en tante waar ik vaak logeerde hadden een moestuin en dan moest er tig keer in de week hetzelfde gegeten worden omdat het anders zonde was.
Vervolgens maakte ze ook van alles in en dan aten we in de winter zomergroente.
Twee dingen waar ik niet gek op ben, dus als ik een moestuin ga beginnen moet er echt iets op de wereld aan de hand zijn waardoor het noodzaak wordt.