zaterdag 20 juni 2020

Lockdown dag 91

Tijdens de lunch besloten Paul en ik om te gaan cachen in de buurt van Waver en zo ging na maanden weer eens het fietsenrek op de auto.
 Omdat we niet al te vroeg waren hadden we een klein rondje uitgezocht dat begon in de wijk tegenover Walibi.
We reden een stukje naar boven en hadden toen uitzicht op een spookachtig stil pretpark.
 Hier gingen we de wijk uit en de velden in.
 Voor sommige caches moesten we behoorlijk klimmen.
 We kwamen over kleine paadjes door velden, waar we normaal gesproken nooit zouden komen
 en overal was er een prachtig uitzicht.
 Nu het probleem met de netwerkverbinding opgelost is doet de plantenapp het ook weer en zo weet ik nu dat dit knikkende wilgenroosjes zijn
 en dit Sint Janskruid! En ik ben natuurlijk heel blij dat ik het nu weer allemaal op kan zoeken.
 Hier reden we ineens tegen een wel heel on-Belgische nieuwbouwwijk aan. Het gebeurt zelden dat je hier een stel dezelfde huizen ziet, zelf twee-onder-een-kaps zijn nog verschillend.
 Hier kwamen we bij een (bieten?) veld dat er door de droogte niet erg florissant uit zag en met de hittegolf op komst vrees ik dat het ook niet echt beter zal worden.
 Toen het rondje weer aan de terugweg begon kwamen we op een pad dat zo uitgesleten was dat we er niet konden fietsen.
Nu we liepen kon ik mooi een foto maken van het veld met een bunker aan de rand.

 Maar op het einde van dit pad stond er ook een bunker, wel enigszins overwoekerd.
Na deze bunker kwamen we weer op de weg die naar de parkeerplaats ging en om 18.00 uur waren we weer terug bij de auto.
Het was een prachtig rondje, waar we zonder deze cacheserie nooit gekomen waren.
Het is nog geen 20 kilometer vanaf huis, maar het is net buitenland, inclusief de taal :-)
Alle mensen die je hier tegenkomt zeiden bonjour, dat is ons al eerder opgevallen en toch een groot verschil met Vlaanderen.
We hebben een heerlijke middag gehad, niet te warm, niet te koud, maar gewoon eens echt lekker weer.
Gelukkig had ik gisteren voor 2 dagen bami gemaakt, dus die hoefde ik alleen maar op te bakken en er satésaus bij te maken, wat lekker makkelijk was.
Vanavond heb ik mezelf bezig gehouden met het loggen van caches en het maken van een bananenpie voor morgen, want dan is het vaderdag.

1 opmerking:

Margriet zei

Mooie fietstocht! En nu ga ik eerst die app opzoeken, want die wil ik ook!