maandag 6 april 2020

Lockdown dag 15

Eigenlijk zitten we natuurlijk al langer dan 15 dagen in een lockdown, omdat we in Frankrijk er ook al eerder eentje hadden, maar voor het gemak tel ik maar door na de 'aanleunwoning'.
Zodra we opstonden hebben we het beddengoed eraf gehaald en ben ik begonnen aan heel veel was.
 Julian vond eigenlijk dat we beter het zekere voor het onzekere konden nemen en nog 2 weken in de 'aanleunwoning' konden blijven ROFLOL, maar daar begonnen we toch echt niet aan en na het ontbijt verklaarden we de rest van het huis voor geopend! :-)
 Toen zijn we begonnen met poetsen, wassen en opruimen.
Julian is nog een grotere huismus dan dat ik ben, dus die hebben we naar buiten gestuurd om wat vitamine D te vangen en hij ging helemaal spontaan nuttig bezig met onkruid weghalen!
 Ik was natuurlijk ontzettend blij dat ik eindelijk Maui en Mandu weer van dichtbij kon zien en kon aaien.
Mandu vond het wel best en holde niet gelijk weg en Maui was weer helemaal zichzelf en huppelde de halve dag achter me aan :-)
 En terwijl ik het idee had dat ik een marathon aan het lopen was (wat een afstanden leg je toch af in zo'n groot huis) gingen Paul en Julian tafeltennissen.
 Tegen etenstijd was ik helemaal bekaf en had ik totaal geen zin en inspiratie om eten te maken, dus toen hebben we frietjes gegeten.
Na het eten ben ik heel lang in bad gaan liggen, oh wat was dat lekker en wat voelde ik me weer heerlijk schoon en fris daarna.
De rest van de avond hebben we in de computerkamer en mijn hobbykamer doorgebracht.
En voor wie nu denkt dat we daarna lekker in ons eigen bed konden gaan slapen....
Ons waterbed heeft uitgestaan toen we weg waren en we hebben te laat bedacht om Julian het weer te laten aanzetten, dus het was nog veel te koud om op te slapen.
Bovendien vond ik het totaal niet fris ruiken, dus moet er eerst conditioner in, schoongemaakt worden en dan ook gelijk maar even de tijk wassen nu het zulk mooi weer is.
De matrassen waren inmiddels al terug naar de kamer van Jasmine, dus hebben we ze daar op de grond gelegd en opgemaakt en zijn we daar gaan slapen.
Maar we zijn al een heel stuk dichterbij ons eigen bed lol

6 opmerkingen:

Margriet zei

Julian vond het kennelijk toch wel lekker zo alleen in huis LOL
Maar fijn dat jullie nu weer het hele huis door kunnen en de katten weer kunnen aanhalen.
Wij hebben de tafeltennistafel in de keuken staan, wel een beetje een sta in de weg, maar zo blijven we toch wat meer in beweging!

Jolande zei

Heb je er geen ruimte voor in je tuin?
Ik ging vanmorgen voor het eerst sinds 3 maanden weer eens op de weegschaal staan en was aangenaam verrast :-) Al die Parijse wandelingen, trappenlopen en verhuisstress hebben wel resultaat gehad.

Margriet zei

Buiten waait het vaak te hard, of is het te koud en dit werkt wel hoor. Normaal slaan we hem op in de garage en halen we hem voor een paar dagen naar binnen. Nu staat hij wat langer omdat we allemaal thuis zitten.

Jolande zei

Dus Jasmijn is nu ook thuis? Fijn dat jullie nu allemaal thuis zijn.

Margriet zei

Ja, vorige week heeft ze kunnen regelen dat ze thuis kan werken, dus dat is fijn!

trompke zei

Het is even wennen voor Julian. En ook voor jullie. Maar dat gaat heel snel denk ik. Fijn dat jullie weer thuis zijn :-)