woensdag 15 april 2020

Lockdown dag 25

Vandaag kabbelde ook weer rustig voorbij, Paul werkte en ik deed wat huishaten.
En ik ging even kijken of de blaadjes van de Ginkgo de nachtvorst overleefd hadden en dat lijkt zo te zijn.
Ik geniet eigenlijk altijd al van alles wat groeit en bloeit, maar nu we niet van ons terrein afgaan doe ik dat nog extra
 Het sierboompje in de zijtuin begint ook aan alle kanten uit te lopen.
 En de rhododendron doet er dit jaar alles aan om niet uitgespit te worden, we geloven onze ogen niet als we er naar kijken.
 Tegenwoordig haal ik nog maar een keer per week de post binnen en die leg ik dan eerst in de zon, zodat eventuele virussen erop dood kunnen gaan.
Het is net een grill, want na een uur of wat draai ik ze om en kan de andere kant sudderen :-)
De hele situatie doet me enigszins denken aan toen Julian er net was; 3 maanden te vroeg geboren, totaal geen weerstand, hij lag aan de zuurstof en wij moesten er alles aan doen om verkoudheden en ziektes buiten de deur te houden.
 En omdat het vandaag een stuk warmer was dan gisteren heb ik de hele middag in de tuin zitten afstoffen, in totaal heb ik nu 11 van de 13 winkeltjes af!
 Vanavond heb ik naar een les van Tiare gekeken, ze heeft besloten om zolang als de lockdown bij haar duurt elke week een les te geven.
Dat staat nu genoteerd op het planbord want het is heerlijk ontspannend om naar te kijken.
 Vervolgens heb ik nog 3 afleveringen van The Handmaid's Tale gekeken en nu ga ik nog een poosje lezen.

1 opmerking:

Margriet zei

Mooi hè, als alles zo begint uit te botten.