maandag 6 april 2020

Lockdown dag 16

Ben je net een dag uit quarantaine komt Paul erachter dat ze hem in Frankrijk medicijnen hadden gegeven die hij niet kon halveren omdat het capsules met poeder waren,...
En toen moest hij hier bij de apotheek nieuwe halen en daar ging hij wandelend naar toe.
Gelukkig waren er bij de apotheek allemaal voorzorgsmaatregelen en geen andere mensen.
Daarna zijn we weer bezig geweest met het opruimen van dingen, zoals alle spelletjes die tijdelijk in de garage stonden weer op hun plek te zetten.
 En ik ging kappertje spelen, wat hoognodig was.
De eerste keer dat Julian bij ons in Parijs kwam had hij er niet aan gedacht om de tondeuse mee te nemen, maar dat zou hij de tweede keer doen, alleen werd dat geannuleerd.
Ook zijn afspraak met een echte kapper werd geannuleerd, dus hij zag eruit als Polletje Piekhaar
 maar nu kan hij er weer even tegen en is hij de enige in huis met een fatsoenlijk kapsel :-)
 En vanavond kon ik de koelkast open trekken en een keuze maken uit allerlei heerlijke verse groenten om iets van te maken.
We hebben nog niet helemaal door hoe het bestellen bij Delhaize nu werkt, want we hebben 2 puntpaprika's besteld en hebben er 8 gekregen, dus nu eten we overal puntpaprika's bij lol
 Ons bed is inmiddels ook weer helemaal schoon en fris en met een extra dekbed erop zou het straks als we naar bed gaan de minimale temperatuur moeten hebben.
 Toen ik een foto van het bed liep Maui uiteraard mee, maar vlak daarna kwam ook Mandu om de hoek van de deur kijken.
En dan ben je dus wel even bezig om ze weer weg te krijgen, want als je de ene buiten de kamer neerzet en de andere gaat halen gaat de eerste weer naar binnen :-)
Ik vind het toch zo heerlijk dat ik ze weer om me heen heb.

3 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ja dat snap ik!

Margriet zei

Ja, daar mocht de tondeuse wel even overheen! Julian ziet er weer keurig uit.
Gelukkig was het goed geregeld bij de apotheek, anders had Paul meteen weer 2 weken achter slot en grendel gemoeten ;-)

trompke zei

Klinkt heel knusjes allemaal. Julian ziet er goed uit!