zondag 12 april 2020

Lockdown dag 22

Zoals bij heel veel mensen was het vandaag een beetje rare Pasen, maar niet minder gezellig dan anders.
Jasmine en Wim waren er niet, maar die stuurden foto's van hun Paasviering, dus dat was wel erg leuk.
Helaas zat onze Paashaas ook in quarantaine en had daarom geen chocolade eieren kunnen brengen :-)
Ook ons traditionele ontbijt was wat kaler als anders, geen paasbrood, maar wel een heerlijke duivenkater.
Matzes waren we met Kerst vergeten te eten en die stonden nog in de kast, wie wat bewaart die heeft wat.
De enige croissantjes die Delhaize nog had waren glutenvrije diepvries croissants, dus die hebben we geprobeerd, maar die waren niet lekker; ze hadden een andere textuur dan croissants en ze smaakten ook heel anders, maar als je het niet probeert weet je het niet.
Maar het ontbijt was lekker, gezellig en het Paaskleed was ook heel vrolijk.
 Ik ben verder gegaan met het stoffen van de winkeltjes.
Paul heeft de grote tuintafel in elkaar gezet, dat werkt wel handiger dan op de kleine ronde.
 Ik werkte aan de apothecary, maar omdat daar heel veel kleine glazen flesjes in staan, zag ik het niet zitten om daar mee naar de tuin te lopen en heb ik die aan mijn tafel met een kwastje en water zitten stoffen.
 Terwijl ik met mini bezig was gingen Paul en Julian maxi aan de slag.
Ik liep de keuken in en was ineens de deur kwijt; waren ze bezig om er een stukje onderaf te vijlen want het ding klemde nogal.
 Vanavond aten we kaasfondu.
Delhaize had geen chiabatta's meer, maar gelukkig had Julian nog 2 afbak stokbroden op voorraad en hadden we zelf vanmorgen weer een brood gebakken, dus genoeg om door de fondue te halen.
Het smaakte heerlijk.
 En het toetje was ook heel lekker en feestelijk.
 Vanavond gingen Paul en Julian Rummikub spelen en ik ging gewoon lekker mijn eigen gang.
 Het was een beetje vreemde, maar toch best fijne eerste Paasdag.

1 opmerking:

Margriet zei

Klinkt als een gezellige paaszondag!