zaterdag 11 april 2020

Lockdown dag 21

Elke dag denk ik nu zal het wel gaan 'sneeuwen', maar ook vandaag stond de boom nog prachtig en volop in bloei.

 Toen ben ik ook gelijk even bij de lelietjes van dalen gaan kijken, daar zie je de bolletjes nu al heel duidelijk tevoorschijn komen.
 Net als op de dag voor Kerst bakt Julian ook op de dag voor Pasen een duivenkater, dus dat stond voor vandaag op zijn programma.
 Ik ben begonnen aan mijn zomer project: het schoonmaken, herstellen en aanvullen van de .
Daar ligt ongeveer 10 jaar stof op en Maui is er in een onbewaakt ogenblik doorheen gelopen en heeft er het een en ander kapot gemaakt.
Het is echt niet te doen om dat binnen te gaan stoffen, dus dat ga ik buiten doen, 1 winkeltje per keer en ik ben begonnen met the cauldron shop.
 Het was erg warm in de zon, dus heb ik de tafel naar een schaduwplekje in het gras verhuisd en ben daar verder gegaan.
Gelukkig had ik een foto van het interieur gemaakt, want de boel viel om en alle ketels lagen in het gras.
Die heb ik allemaal in een bak water gestopt, dat ging vlugger dan een voor een afstoffen en in de zon te drogen gezet.
En in die tijd ben ik gaan zwemmen!
Het water was net 21 graden en omdat ik erg warm was van in de zon zitten voelde het erg koud, maar ik was flink :-)
 Het is een record, want het vroegst dat ik gezwommen heb was 20 april, maar maandag zakt de temperatuur naar 10 graden en dan koelt het zwembad ook teveel af om te zwemmen (onder de 20 graden zwem ik niet) dus ik dacht laat ik er nu maar even van genieten.
Daarna ben ik bezig geweest met de keteltjes weer op hun plek te zetten en het winkeltje weer op zijn plaats, het verschil met de winkel ernaast is enorm en dus wel een motivatie om door te gaan.
 En nu staat de goed gelukte duivenkater naast me af te koelen, hij ruikt heerlijk en ik heb enorme zin in een plakje, maar hij is voor het ontbijt morgenochtend.

1 opmerking:

Margriet zei

Oh wat goed van je dat je bent gaan zwemmen! En het ketelwinkeltje is weer mooi schoon! Leuk om weer te zien. De bomen zijn nog prachtig.