maandag 20 april 2020

Lockdown dag 30

Vandaag was het alweer de dertigste dag van de onze lockdown in Belgie, de tijd gaat zo snel.
Maandag is wasdag, dus vandaag was niet anders. De was droogde als een tierelier dus ik kon alles ook heel snel opvouwen en als ik dat doe komt Mandu altijd bij me om in de wasmand te gaan zitten.
 Vanmiddag was echt leuk, toen gingen we kappertje spelen whahaha.
Paul is al 4 maanden niet naar de kapper geweest en het was echt veel te lang dus daar moest ik een stukje af knippen, want Paul vind een tondeuse niets.
Plantenspuit erbij om het nat te maken en daarom had hij maar een oud regenpak aangetrokken ROFLOL
Het water droop natuurlijk zijn nek in, dus maakte hij een rol van een handdoek en deed die in zijn nek , nou zo kon ik niet knippen, dus hup pak uit en handdoek om de schouders.
En toen ben ik niet gehinderd door ook maar enige kennis van knippen gewoon begonnen.
 De kapper doet het zus, de kapper doet het zo, de kapper dit, de kapper dat; ja daarom is hij ook kapper he...en die kapper schrikt zich helemaal wezenloos als hij jouw kapsel nu ziet LOL
 Ik was heel serieus bezig met haar tussen mijn vingers en dan met de punt knippen. Had ik net een stukje naar beneden afgemaakt vraagt Paul of ik al bijna klaar was LOL Nee, maar ik ga nog even door en als het te lang duurt maak ik het morgen wel af :-)
Na best een hele poos knippen was ik halverwege, toen hadden we, wat ik altijd een schizofreen kapsel noem, ene kant lang andere kant kort, alsof je niet kunt kiezen wat je wil.
 Maar dat vond Paul niets, dus moest ik verder knippen.
Nu heb ik vrij dunne vingers en met al het knippen was het haar zo'n 15 mm terwijl de hoogste stand op de tondeuse 12 mm is..alleen krijg je dan alles wel netjes en overal gelijk.
Dus uiteindelijk, tromgeroffel, mocht dan toch de tondeuse erop en dat ging me een heel stuk beter af.
 Julian maakte gelijk een foto om naar Jasmine te sturen, met als onderschrift Paul's Covid-19 kapsel whahaha
Ik zei tegen Paul dat hij er gelijk 10 jaar
 ouder uitzag ROFLOL
Nou dat ging hij even in de spiegel bekijken, met zo'n hoofd van tja wat zal ik ervan zeggen :-)
Het is erg kort en even wennen, maar nu we een paar uur verder zijn ben ik er al helemaal aan gewend en vind ik het een stuk beter, wie weet went hij er zelf ook nog wel aan :-)
Het was in elk geval een zeer amusante middag.

5 opmerkingen:

Margriet zei

Hahahahahahahahahahahahahahaha
Arme Paul.........mag hij nu ook jouw haar knippen? LOL
Maar dat korte haar staat hem best hoor.

trompke zei

Ik vind het mooi staan. Arme Paul. Moet jij ook geknipt Jolande?
Ik heb Taeke ook ooit geknipt. En ik moest uitdunnen. Had ik zo'n mooie uitdunschaar voor. Dus ik enthousiast aan de knip... tot ik tot ontdekking kwam dat ik de gewone schaar gebruikte. Hele hoeken uit zijn haar. Gelukkig aan de achterkant. Hij heeft het nooit geweten LOL.

Jolande zei

Arme Paul??? Hij wilde zelf dat ik hem knipte :-)
Nee hij mag mijn haar niet knippen, dat laat ik wel groeien, maar hij mag het vandaag of morgen verven :-)
Hahaha Hanny wat erg van Taeke's haar, mag je blij zijn dat niemand er wat van gezegd heeft tegen hem.
Ik heb het met Julian eens gehad, daar zet ik de tondeuse altijd op 7, bleek hij op 1 te staan, recht over zijn hoofd heen ...oeps
Toen zat er niets anders op dan alles maar op 1 te doen, maar Julian was not amused, maar dat zijn de risico's als je het door mij laat doen :-)

Margriet zei

Dat heb ik met André ook een keer gehad, was ik vergeten het kammetje op de tondeuse te zetten, waaaaaaah. Daarna dus met standje 1 eroverheen. Oh, wat voelde ik me rot. André kon er gelukkig wel om lachen.

Jolande zei

Oh wat fijn om te weten dat ik niet de enige ben die zoiets heeft gedaan lol