dinsdag 14 april 2020

Lockdown dag 24

Een hele poos voor de lockdown, toen het virus deze kanten op begon te komen en wij nog in Parijs zaten, hebben we Julian de al zeer uitgebreide voorraad laten aanvullen zodat hij een week of 4 tot 6 vooruit zou kunnen zonder dat hij boodschappen hoefde te gaan doen.
Julian heeft dat heel grondig gedaan, wij blijken nu ook een hele voorraad wc papier te hebben lol, maar ook redelijk wat pakken bloem.
Vandaag hebben we eens gekeken of we daar ook brood mee kunnen bakken.
Het zag er een beetje vreemd uit, maar het smaakte verrassend goed.
Ook hebben we nog gist om 70 broden te kunnen bakken, dus we kunnen wel even vooruit :-)
 Vanmorgen ben ik bezig geweest met de was en ineens moest ik komen omdat ze een slot hadden voor Delhaize.
We hebben altijd een boodschappenlijst liggen waarop we aankruisen/opschrijven wat we gebruikt of nodig hebben, dus die hoefden we alleen maar af te werken, maar omdat we nog niet alle producten op een Delhaize boodschappenlijstje hebben staan en ook niet alle producten op voorraad zijn hebben we er toch best een poos over gedaan.
Maar fijn dat het op deze manier kan, dan hoeven we daar ook de deur niet voor uit.
 Maui ligt altijd op de loer en als hij even de kans krijgt rent hij de deur door en de computerkamer in, waar hij direct in mijn stoel springt.
 Vanuit het raam in de woonkamer zag ik iets groens aan de ginkgo biloba, dus ging ik gelijk naar buiten om te kijken.
Er zijn al een paar hele kleine schattige blaadjes tevoorschijn gekomen; echt zo mooi.
En nu hoop ik maar dat ze vannacht niet kapot vriezen, er zijn toch een aantal planten in onze tuin die een behoorlijke opdoffer hebben gekregen van de grote temperatuursverschillen.
Alhoewel het niet erg warm was ben ik toch de hele middag buiten geweest en heb ik 3 winkeltjes afgestoft.
Omdat ik gisteren al eten voor vandaag had gemaakt kon ik lekker lang doorwerken, het is echt zo'n wereld van verschil als de laag stof verdwenen is en het is ook erg leuk om alles weer eens door mijn handen te laten gaan.
Na het eten heb ik voor het eerst sinds maanden weer eens op de bank gehangen :-)
Terwijl we in Parijs waren werd het derde seizoen van The Handmaid's Tale uitgezonden en daar heb ik een paar afleveringen van gekeken.
En zo vliegen de dagen in lockdown voorbij.

4 opmerkingen:

Bertiebo zei

We hebben vaak dezelfde smaak, Jolande, hoewel niet altijd (ik hoef alleen maar Queen te denken). Dus nu ben ik benieuwd naar je mening over de Handmaid's tale

Jolande zei

Nee aan de Queen denk ik maar liever niet hahaha
Ik vind het een hele goede serie, knap geacteerd, mooi gefilmd, maar af en toe ook heel beklemmend.
Ik hou wel van dystopische verhalen.

Margriet zei

André en ik vinden Handmaid’s tale ook erg goed. Seizoen 3 moeten we nog zien. Ik hoop wel dat ze het te lang gaan uitmelken, dat vind ik altijd zo jammer.

Jolande zei

Nee dat hoeft voor mij ook niet, maar ik hoop wel altijd op een beetje fatsoenlijk einde. Ik heb The Good Place gezien,4 seizoenen en een eind waar over nagedacht was en niet afgeraffeld zoals je soms ook wel eens ziet.
Ik heb 3 al gezien, maar ben het opnieuw aan het kijken, het kijkt nu wel een stuk rustiger vind ik :-)