donderdag 22 oktober 2020

Lockdown dag 215

 Tussen de middag hebben we weer een wandeling gemaakt, nu gingen we via de velden naar het bos toe.
Nu we regelmatig in onze eigen omgeving wandelen zie je ook goed de overgangen tussen de jaargetijden.
De bosr.and is nog vrij groen, maar er begint wel steeds meer kleur te komen

Ik vind die geel bloeiende witte mosterdbloemen toch zo vrolijk staan.
De bomen op het pad onder de snelweg hebben al wel heel veel herfstkleuren.
En in het bos lag er een ik tapijt van bladeren op de grond.
Ook vandaag zagen we weer wat paddenstoelen

En we zagen voor het eerst aan onze kant van het bord bordjes dat het verboden is om paddenstoelen te plukken.
We hebben ze wel al op de taalgrens gezien, maar hier waren ze ons nog nooit opgevallen.


2 opmerkingen:

Margriet zei

Ik zou het niet eens durven! Zou bang zijn dat ik per ongeluk een giftige zou plukken! Vandaag in Leeuwarden was het ook echt herfst, overal lagen enorm veel bladeren op de grond. En met het zonnetje er bij waren de kleuren prachtig!

Jolande zei

Ik zou ze ook niet durven plukken, maar veel mensen uit Oost Europa zijn met paddenstoelenplukken opgegroeid en die plukken ze dus wel.
Over de taalgrens mag het wel, dus even verder rijden.
Dit is zo'n land is zo doodvermoeiend.