De hoofdrolspelers:
Silvano - de verkoper van het waterbed
Fulfillment - het bedrijf dat alle transport regelt
Mainfreight Nederland - het transportbedrijf
Mainfreight Belgie - het transportbedrijf
Wij - de kopers van een waterbed
Silvano - de verkoper van het waterbed
Fulfillment - het bedrijf dat alle transport regelt
Mainfreight Nederland - het transportbedrijf
Mainfreight Belgie - het transportbedrijf
Wij - de kopers van een waterbed
Al jaren kopen wij alle spullen voor ons waterbed bij Silvano in Nederland en zijn heel tevreden over dat bedrijf.
Voor het huis in Capelas wilden we uiteraard ook een waterbed hebben; het liefst een hardside, zoals we hier hebben, maar omdat daar geen vraag meer naar was, zijn die niet meer leverbaar en zou het dus een softside moeten worden.
Met het hele coronagebeuren besloten we om niet naar Silvano te gaan om een bed uit te zoeken, maar zijn we naar de waterbedspeciaalzaak in Aarschot gegaan om de modellen te bekijken, want ze hebben precies dezelfde collectie en daar was snel duidelijk welk bed we zouden willen hebben.
Nu liggen de prijzen in Belgie vaak een stuk hoger dan in Nederland, maar om nu bijna 1000,= meer te betalen voor precies hetzelfde waterbed van precies dezelfde fabriek ging ons wat te ver.
Voor de deur van de winkel in Aarschot stond de peperdure porche met gepersonaliseerde nummerplaten, van de eigenaar, dus dan weet je wel waarvoor je zo belachelijk veel meer moet betalen.
Dat ging het dus niet worden en wij hebben het bed online besteld bij Silvano.
Vervolgens hebben ze alles nog eens telefonisch overlopen, zodat ze zeker wisten dat alles in orde zou zijn en we zouden krijgen wat we zouden willen.
De levertijd was twee weken en vrijdag 19 november zou het bed geleverd worden, wat goed uitkwam want dan kon het verhuisbedrijf precies zien hoe het pakket eruit zag.
Maar al wat er kwam die vrijdag, geen waterbed...
Natuurlijk konden ze vertraging hebben en later komen, maar ook in de vroege avond kwam er niets en toen kon er natuurlijk niet meer gebeld worden.
Zaterdagochtend vroeg had Paul een brief in zijn mailbox van Mainfreight NL dat de opdracht ingetrokken was???
Silvano snapte er niets van, want het bed was opgehaald en op transport.
Zondag gebeurde er natuurlijk niets en in de loop van maandag bleek dat Mainfreight NL dacht dat onze gemeente verhuisd was naar Polen en daar was het bed op weg naar toe...
Belgie / Polen, het lijkt natuurlijk ook wel erg op elkaar als je het zo leest ...
Enfin, aangekomen in Polen moest het bed weer rechtsom keer naar Silvano toe.
Die hebben gecontroleerd of alles nog in orde was, er nieuwe adresstickers opgeplakt en toen kon het weg voor een nieuwe poging.
Van Fullfilment kregen we een mail dat donderdag 25 het bed zou komen en dat het inmiddels vanuit Zevenaar naar Genk gebracht was.
De levertijd was tussen 12.30 en 15.30, maar mooi dat er weer niets kwam.
Tegen vijf uur is Paul maar weer eens aan het bellen gegaan en toen bleek er een communicatiefout tussen Fullfilment en Mainfreight te zijn: Fullfilment had de mail met datum en tijden doorgestuurd zonder te overleggen met Mainfreigth BE en die zeiden van het is allemaal prachtig wat jullie willen, maar wij hebben die dag geen tijd.
Enfin, heel vervelend voor ons, duizend excuses en ze zouden ervoor zorgen dat het vrijdag echt zou komen, tussen 10.00 en 12.00 uur.
Nog voordat het vandaag 10.00 uur was kreeg Paul een mail waarin stond dat Mainfreight BE het niet kon vervoeren omdat het niet in een kleine vrachtwagen past en Fullfilment geen grotere wilde betalen.
Nou toen hadden ze het voor elkaar: Paul werd kwaad.
Het kon hem helemaal niet schelen hoe ze het voor elkaar kregen en wie het zou regelen, hij wilde het bed vandaag hebben!
De halve dag is er telefonisch overleg geweest, zelfs de directeur van Silvano is er aan te pas gekomen, zoveel stommiteiten hadden ze nog nooit meegemaakt en inderdaad vonden ze ook dat het vandaag opgelost moest zijn.
Tegen een uur of drie kregen we dan een telefoontje dat er een aparte vrachtwagen geregeld was die om vier uur het bed zou brengen.
Uiteraard kwam er om vier uur niets en Paul wilde om kwart over vier weer in de telefoon klimmen, maar ik zei dat ze vast wind tegen zouden hebben en dat hij nog even moest wachten tot half vijf.
Nou toen hadden ze het voor elkaar: Paul werd kwaad.
Het kon hem helemaal niet schelen hoe ze het voor elkaar kregen en wie het zou regelen, hij wilde het bed vandaag hebben!
De halve dag is er telefonisch overleg geweest, zelfs de directeur van Silvano is er aan te pas gekomen, zoveel stommiteiten hadden ze nog nooit meegemaakt en inderdaad vonden ze ook dat het vandaag opgelost moest zijn.
Tegen een uur of drie kregen we dan een telefoontje dat er een aparte vrachtwagen geregeld was die om vier uur het bed zou brengen.
Uiteraard kwam er om vier uur niets en Paul wilde om kwart over vier weer in de telefoon klimmen, maar ik zei dat ze vast wind tegen zouden hebben en dat hij nog even moest wachten tot half vijf.
En inderdaad, klokslag half vijf stond er een grote vrachtwagen voor mijn raam.
Die vrachtwagen was helemaal leeg op ons waterbed na, hij was speciaal gehuurd voor dit grote pakket.En inderdaad het was hoog
De meneer kon het alleen niet af, dus hielp Paul hem
Natuurlijk kon het ook niet de garage in,
maar waar bij Mainfreight Belgie nu werkelijk niemand aan gedacht had, bedacht Paul; hij haalde het folie dat eromheen gewikkeld was los
en toen konden de pakketten zo de garage in!
Als ze dat dus in Genk gedaan hadden, had alles zo in een klein bestelwagentje gepast en hadden ze 350 euro voor de grote vrachtwagen kunnen besparen: wat een ongelofelijke amateurs.
Enfin op dit bed zal geen winst meer zitten, maar he ho, wij hebben ons waterbed en daarmee is de hele inboedel compleet!!!
3 opmerkingen:
Ongelooflijk, wat een verhaal!
😵💫 tjong… wat een soap
Hahahahahahaha, wat een efficiënte manier van werken! Gelukkig is het nog goed gekomen.
Een reactie posten