Volgende week komt er iemand van een
(Nederlands) verhuisbedrijf om te inventariseren wat we allemaal hebben
en hoe groot de vrachtwagen moet zijn die het allemaal op komt halen.
Op
het moment is er een groot tekort aan containers, dus kunnen ze een
container niet zomaar een paar weken ingepakt laten staan.
Wij
gaan eerder naar São Miguel dan dat het huis opgeleverd gaat worden en
omdat de spullen weg moeten voordat wij weg gaan, worden ze nu met een
vrachtwagen opgehaald en in de opslag geplaatst totdat wij precies weten
wanneer het huis klaar is.
Twee
weken voor die tijd gaat alles dan een container in en op transport en
als het dan aankomt wordt de container naar het huis gebracht, alles in
huis gezet en de container weer meegenomen.
Omdat
wij alles toch zelf inpakken en het dan ook een stuk overzichtelijker
is voor de meneer die komt kijken zijn we zondag alvast begonnen.
De kamer van Jasmine zag er toen zo uit
Bij de Action hadden we wat rollen breed plakband en bubbeltjes folie gekocht, verhuisdozen en inpakpapier hadden we nog in overvloed op zolder staan van onze vroegere verhuizingen.
De allereerste ingepakte doos.Heel veel meubelen komen bij Ikea vandaan en dat hebben we in de origine verpakking laten zitten.
Het enige dat we daarmee moesten doen was er papieren opplakken waarop de verdieping staat en de letter van de kamer waar het naar toe moet.
De dozen die klaar waren hebben we even in de gang gezet om wat meer loopruimte te hebben.
Hier zit Paul achter het bed papieren op Ikea pakketten te plakken
Uiteraard werd alles nauwlettend in de gaten gehouden door Maui, er zal toch eens iets gebeuren waar hij zich niet mee bemoeid :-)
Serviesgoed en dergelijke wassen we af als we daar zijn, dan kan het schoon de kasten in.
De dozen die klaar waren hebben we even in de gang gezet om wat meer loopruimte te hebben.
Hier zit Paul achter het bed papieren op Ikea pakketten te plakken
Uiteraard werd alles nauwlettend in de gaten gehouden door Maui, er zal toch eens iets gebeuren waar hij zich niet mee bemoeid :-)
Serviesgoed en dergelijke wassen we af als we daar zijn, dan kan het schoon de kasten in.
Op sommige dingen zaten stickertjes, die ik er alvast afgehaald heb, dat scheelt daar weer tijd.
De stickers op de mokken zaten erg vast en toen ben ik er maar bij gaan zitten.
Gisteravond hebben we de laatste dingen in een doos gestopt die nog open blijft zodat we er nog dingen in kunnen stoppen tot het laatste moment, maar de rest was allemaal ingepakt en genummerd en toen zag de kamer er zo uit.
Op alle dozen staat wat erin zit en daarvan heb ik ook nog een document op mijn pc staan, zodat als we iets moeten hebben we het snel terug kunnen vinden.
Gisteravond hebben we de laatste dingen in een doos gestopt die nog open blijft zodat we er nog dingen in kunnen stoppen tot het laatste moment, maar de rest was allemaal ingepakt en genummerd en toen zag de kamer er zo uit.
Op alle dozen staat wat erin zit en daarvan heb ik ook nog een document op mijn pc staan, zodat als we iets moeten hebben we het snel terug kunnen vinden.
De grote dingen staan in de garage en die moeten nog genummerd worden, maar dat is zo gebeurt, dit was het meeste werk en dat kunnen we nu ook van de lijst afstrepen; een fijn gevoel.
1 opmerking:
Wat zijn jullie heerlijk georganiseerd bezig!
Een reactie posten