zondag 4 december 2022

Maastricht deel 2

 We wilden nog thee kopen bij de Tuinen en wat dingen bij de Hema, dus gingen we de winkelstraten in. Deze kunstenaar was van zand een hond aan het maken; heel knap want hij leek levensecht.
Op het Vrijthof was een kerstmarkt en daar zijn we natuurlijk ook gaan kijken.
Ook dat was lang geleden, de laatste keer dat we op een kerstmarkt waren was in Parijs, dus echt leuk.
In het midden van het plein was een grote overdekte ijsbaan, die er er heel gezellig uitzag met de 'Sint Servaasbrug' in het midden.
We wandelden langs de Toren van Sint Jan om de Basiliek van Sint Servaas heen
om vervolgens weer richting de Maas te lopen.
We steken de Wilhelminabrug over en zochten nog wat waypoints aan die kant van het water.
Bij de Sint Servaasbrug moesten we ook nog een vraag beantwoorden, dus nog een keer heen en weer de Maas over.
Terwijl Paul en Julian een inscriptie in de stoep stonden te bekijken, zag ik dit leuke ventje in de dakgoot boven ons zitten.
De Wycker Waterport was het laaatste waypoint voor vandaag.
We waren nu vlakbij de Hoge Brug, waar honderden brandende lampjes aan hingen.
En bij de Hoge Brug was ook de parkeergarage, dus hoefden we niet ver te lopen om de auto te halen.
Nu reden we door naar Valkenburg, waar Paul gereserveerd had in ons favoriete Mexicaanse restaurant.
Ook dit was weer iets van heel lang geleden, want het eten op de Food Plaza in Pd is wel iets heel anders.
We aten alle drie buffet en ik begon met heerlijke maissoep.
Er is veel vlees bij het buffet, maar als je vegetarisch eet, krijg je als extra een tortilla en die is altijd heel lekker, nu ook.
Als je jarig bent krijg je een hele grote coupe met ijs. 
Paul heeft dat een keer van te voren aangegeven, maar ik was toen zo teleurgesteld, want daarna had ik echt geen ruimte meer voor het toetjes buffet, dat vind ik nou juist zo leuk en lekker en alhoewel ik gek ben op ijs, kan ik dat elke dag thuiseten als ik dat zou willen.
Vandaag had Paul dus heel wijselijk niets gezegd en heb ik gesmuld van verschillende soorten mousse en taartjes.
Na het eten konden we niet gelijk doorrijden naar huis, maar moesten we via AH op de Scharnerweg omdat iemand daar een jaarvoorraad anijsstaafjes besteld had :-)
Toen we eindelijk thuis waren was het tijd voor kadootjes.
Er was een klein foutje in de regie, want Paul had ook mijn Sinterklaaskadootjes ingepakt...
Maar goed, nu ben ik dus dubbel verwend :-)

Het was een hele fijne verjaardag!

2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Wat een mooie verjaardag had jij.

Marthy zei

Van harte en je verjaardag vieren met een toetjesbuffet lijkt me helemaal het einde.