donderdag 10 maart 2022

Eerst Amazon bestelling

 Hier op het eiland is er natuurlijk geen Bol waar je vandaag iets besteld en morgen in huis hebt, maar we kunnen hier dingen bestellen via Amazon Spanje.
Paul wilde graag een schaakspel hebben, zodat we eens een potje kunnen schaken en ik wilde een boek van Robin Cook hebben.
Dat had ik in december via Bol besteld en het zou ruim voor de Kerst geleverd moeten worden, maar dat werd íets' later; 6 januari, de dag nadat wij vertrokken waren.
De post had aangebeld, maar nog voordat Julian open had kunnen doen, was hij al doorgereden en aangezien Julian niet naar het postkantoor gaat om dingen op te halen, ging het boek return to sender.
Zo deden we dus een bestelling bij Amazon.es en een week of twee later kregen we bericht dat het pakje geleverd zou worden voor 19.00 uur. :-)
Nou dat werd dus thuisblijven tot het pakje kwam, want we hebben geen idee wat er gebeurt als het komt terwijl je niet thuis bent.
Tegen twee uur kwam er een bestelwagen voorrijden
En ja hoor, daar was ons pakje.
Het was alleen nog maar het schaakspel, de boeken komen een week later; geduld hebben is hier een must.

Jammer genoeg was een van de schaakstukken kapot, dus zou het terug moeten, maar Paul heeft contact opgenomen met de winkel en ze sturen een nieuw stuk, wat natuurlijk een heel stuk goedkoper en makkelijker is dan dat het hele spel terug moet.

Gisteren kregen we weer een mailtje, de boeken (ik had er nog twee bij besteld) zouden ook voor 19.00 uur bezorgd worden.
Het was een schitterende dag, maar we zijn toch maar weer thuisgebleven, om te wachten.
Om drie uur kwam de bezorger en nu heb ik weer een (heel) klein stapeltje boeken.
Ik lees eigenlijk alleen maar voordat ik ga slapen, maar omdat ik hier meestal binnen tien minuten in slaap val (zal de zeelucht zijn) doe ik erg lang over een boek en kan ik dus wel even vooruit.
En bestellen werkt dus goed op het eiland, als je maar geduld hebt :-)




2 opmerkingen:

Margriet zei

Fijn dat je toch aan nieuwe boeken kan komen, dat is toch wel heeeeeeel belangrijk ;-)

Jolande zei

Inderdaad, héél belangrijk :-)
Ik had er 4 mee in de container, Paul een stapel vijflings van Agatha Christie en not 3 in de koffer en aangezien ik niet zoveel lees hier kom ik daar wel een heel eind mee.
We hebben hier geen boekenkasten, dus mijn gelezen boeken gaan weer mee terug naar Belgie.
Af en toe, als ik iets wil (her)lezen, zoals van de week Jonathan Livingston Seagull, dan zoek ik op internet naar de PDF en lees ik echt op de tablet.
Liever lees ik een echt boek, maar je kunt niet alles hebben :-)