vrijdag 18 maart 2022

Kunst van Yves aan de muur

 Toen we met het huis bezig waren zei Paul dat we wel een kunstwerk van Yves op de vrije buitenmuur konden laten schilderen, maar dat hoefde voor mij niet.
Hoe leuk ik het ook altijd vind om weer een nieuw kunstwerk te ontdekken, ik zou er liever een binnen hebben, waar ik steeds naar kan kijken i.p.v. een buiten op de muur.
Yves maakt ook schilderijen en ik oktober had ik heel vluchtig gezien dat hij een schilderij met een walvis gemaakt had en dat het te koop was, maar we waren toen zo druk in de weer met van alles en nog wat, dat het er helemaal bij ingeschoten is.
Toen we hier gingen wonen dacht ik er weer aan en het schilderij leek me helemaal perfect voor de lange muur inde woonkamer, maar helaas kon ik het berichtje dat het te koop was niet meer vinden, dus ik ging er vanuit dat het verkocht zou zijn :-( en had natuurlijk spijt dat ik in oktober niet gereageerd had.
Paul heeft een mailtje naar Yves gestuurd met de vraag of hij ook schilderijen in opdracht maakt, dat we eind vorig jaar een schilderij van een walvis en dat we graag zoiets zouden willen kopen voor op onze kale muur.
We kregen een mailtje terug dat hij nog een schilderij met een walvis erop had en hij stuurde een foto mee en dat was dus precies het schilderij wat ik zo graag wilde hebben, dat heeft gewoon al die tijd op ons staan wachten.
Gisteren zouden we het op gaan halen, maar ik voelde me al een paar dagen grieperig (zelftest gedaan en geen covid), dus ik bleef lekker binnen en Paul is alleen gegaan.
Toen hij thuis kwam was het schilderij ingepakt, maar toen het uitgepakt was, was het nog veel mooier dan op de foto.
We hebben het na het eten gelijk opgehangen en nu hebben wij dus een echte Yves aan de muur!


Het past perfect op de lange muur en bij onze inrichting en wij zijn heel blij met dit mooie en vrolijke kunstwerk.

1 opmerking:

Margriet zei

Ooooh, wat speciaal om 1 van zijn schilderijen te hebben en het is ook nog eens prachtig! Maar ik zou op een buitenmuur ook nog eentje doen ;-)