donderdag 26 mei 2022

Kustpad naar Fenais da Luz

 Vanaf huis hebben we al eens een stuk van het kustpad in twee richtingen op gelopen, van de week hebben we de auto een stuk verderop geparkeerd om een ander stukje te wandelen, naar Fenais da Luz.
In de verte zagen we ons huis liggen.
We hadden niet verwacht om hier een paardje te zien. Hij bekeek ons even en ging toen vrolijk verder met grazen.
We wandelden nu langs de achterkant van een wijkje waar we anders met de auto langs rijden.
Er stond veel slangenkruid in bloei
en deze gele bloemetjes, die op het ogenblik ook overal in bloei staan.
Het pad is niet overal even breed en vlak, en soms zijn er ook stukken waarbij het vlaks langs de rand van de rotsen gaat.
Ik heb nogal de neiging om mijn voet te verzwikken, dus ik moet wel goed uitkijken waar ik loop, maar ik sta regelmatig even stil om van het uitzicht te genieten en foto's te maken.
In een muur zagen we deze poort en ik ben even er doorheen gegaan om een foto te maken. Later bleek dat het nu, vanuit het dorp gebruikt wordt als tussendoortje naar het kustpad.
In Fenais da Luz, zijn we even over het dorpsplein gewandeld en daarna dus via het tussendoortje weer terug naar het kustpad.
Terug hadden we wind mee en was het gewoon warm in de zon.
We genieten echt volop van al het moois dat er hier te ontdekken valt.



Geen opmerkingen: