dinsdag 7 juni 2022

Recept van mei

 Begin mei kocht ik het magazine van de Continente en ik wist al snel wat ik er deze maand uit wilde gaan maken: Quiche de legumes e ricota (hartige taart met groenten en ricotta).
Nu gebeurt het hier op het eiland regelmatig dat er iets op is en dan moet je wachten tot er weer nieuw komt; van het eiland zelf, van de andere eilanden of van het vaste land en voor dit recept moest ik wachten op ricotta kaas.
Dat kwam eind van de maand binnen, dus op de valreep maakte ik deze hartige taart.
Het bladerdeeg wat ik normaal gebruik was ook op en daarvoor in de plaats kocht ik bladerdeeg van het huismerk, maar dat was geen succes.
Bij het in de vorm doen bleef het al aan mijn handen plakken en na het bakken was het nog steeds een ongare deegklont.
Nu is bakken hier met de hoge vochtigheid wel lastig, maar met bet andere deeg heb ik nog nooit problemen gehad.
We hebben dus alleen de vulling gegeten en dat smaakte gelukkig heel erg lekker.


1 opmerking:

Margriet zei

Het ziet er wel goed uit. Nog maar eens met het goede deeg proberen!