zaterdag 2 juli 2022

Lagoa do Canário

Toen we weer terug waren op de parkeerplaats hebben we onze lunch uit de koelbox gehaald en zijn we terug gegaan om Lagoa do Canário te bekijken.
Dit meer ligt aan de ingang van de weg naar de miradouro.
Vanaf het pad gaat er een pad tussen de bomen door naar beneden en dat loopt uit in het meer.

Daar zwommen hele grote vissen.
Nadat we uitgekeken waren bij het meer zijn we weer omhoog gelopen en naar de picknickplaats gegaan.
Daar waren allemaal hagen met bloeiende fuchia's erin; heel mooi en ik maar zingen "Wil u een stekkie?":-)
De picknickplaats is heel groot, er staan veel tafels en BBQ plaatsen, maar wordt niet meer gebruikt.
Vroeger kon je er naar toe rijden met je auto en spullen, maar tegenwoordig is de ingang permanent afgesloten en kun je alleen nog lopend naar het meer, de miradouro en de picknickplaats.
Doordat het parkeren nu zo'n probleem is gaan de locals hier niet meer naar toe, want dan moeten ze weet ik het hoever sleuren met al hun spullen en nu heeft de natuur alle BBQ plaatsen overgenomen.
Best een mooi gezicht, maar eigenlijk wel triest.
We waren van plan om nog een paar caches te zoeken die langs een ander pad liggen, maar dat was instabiel en tijdelijk verboden.
Toen zijn we weer terug naar huis gegaan en maakte ik onderweg nog deze foto.
We nemen altijd een secundaire weg naar boven/beneden en soms stoppen we hier om een cache te zoeken.
Vandaag ook, maar er was net iemand bezig aan de waterleiding van de SMAS, dus is het bij het maken van deze foto gebleven, maar ik vind dit zo'n mooie weg.
Het was weer een hele geslaagde dag!
 

1 opmerking:

Bertiebo zei

Daarnet heb ik je kaart ontvangen. Prachtig en dan die postzegel erbij. Superleuk en erg lief, dankjewel. Ik ben een beetje jaloers, dat snap je!!!
Ik dacht ik stuur een kaart terug, maar geen adres natuurlijk. Zou je me dat willen sturen? bettievdgriend@hotmail.com