dinsdag 5 juli 2022

Parasols

 Ons zwembad is heel populair bij de plaatselijke bevolking.
Niet om te zwemmen, maar gewoon om gezellig met elkaar te zitten of te liggen zonnen.
Vorige week waren er mannen bezig om gaten te boren in het beton en wij vroegen ons af waarom dat was.
Een paar dagen later werden er parasols neergezet.
Nu staan er in totaal 10 parasols en dat ziet er hartstikke gezellig uit; het kale beton is enorm opgefleurd.
Zondag zat zo ongeveer half Capelas en omstreken hier.

Helaas komt de wind nog steeds uit het noorden; iets dat eigenlijk alleen in de winter gebeurt, maar nu al een paar weken aan een stuk zo is.
Een gevolg daarvan is dat er nog steeds Portugese oorlogsschepen zijn en wij dus niet gaan zwemmen.
In de tidepool kan ik er wel mooie foto's van maken.


3 opmerkingen:

Marthy zei

Opgegroeid aan de kust zwom ik veel in zee en ben een keer flink gegrepen door een grote kwal die ik van mijn bovenbeen moest lostrekken. Kreeg een allergische reactie en moest zelfs nog naar de huisarts voor medicatie. Dus al ik deze foto zie, brrrr.

Jolande zei

Ik herken het Marthy. Ik heb als kind ook een kwallenbeet gehad en was daar ook heel akelig van en dat was dan een 'onschuldige' Noordzeekwal.
Hoe fijn ik zwemmen ook vind, ik geloof het wel zolang de wind niet draait.

Margriet zei

Daar zou ik ook niet bij willen zwemmen.