maandag 28 augustus 2023

Post

Tegen het eind van de bouw van ons huis, toen de muur aan de voorkant klaar was, werd er een brievenbus in bevestigd.
Toen wij die voor de eerste keer zagen hadden we, met onze brievenbussen in België in ons hoofd, zoiets van hoe moet dat in vredesnaam als we een paar weken weg zijn...
Maar we besloten om het een poosje aan te kijken en anders zouden we alsnog een andere, grotere brievenbus laten plaatsen.
We gingen hier wonen en ik ging, zoals ik altijd had gedaan, elke dag kijken of er post was, maar dat was er nooit.
Één keer per dag werd één keer per week, maar zelfs dan bleef de brievenbus weken achter elkaar leeg, want junkmail is hier gelukkig (nog) niet uitgevonden.
De brievenbus bleek dus groot genoeg te zijn  en een paar weken weggaan is geen enkel probleem.
Tegenwoordig kijk ik nog maar één keer per maand in de brievenbus óf als ik weet dat er komt, zoals de afgelopen dagen omdat er een kaart onderweg was van Jasmine en Wim.
Vandaag zaten we op het deck te lunchen toen de postbode voor de deur stopte en de kaart in de bus deed.
.
Hoera, we hebben weer eens post!!!
En nu hoef ik de eerste paar maanden niet meer te gaan kijken :-)
 

3 opmerkingen:

Marthy zei

Lekker rustig! Ik krijg hier ook weinig of niets.

Bertiebo zei

Maar waarom krijg je dan geen post? Laat je alles in Belgie komen?

Jolande zei

Alleen wat in Belgie hoort komt daar, maar bijna alles gaat tegenwoordig online.
Krijgen we in Belgie, met een sticker op de brievenbus, nog altijd weet ik het hoeveel junkmail, hier bestaat dat gewoon niet.